accessibility-icon
share-icon

המרוץ היפני לחיסון האולימפי

עתי שלו

עתי שלו

יב שבט ה'תשפא (25.01.21)

0

like

0

dislike

האם היפנים יגיעו ל"חסינות עדר" לפני האולימפיאדה? ראש ממשלת יפן התחייב שכלל האוכלוסיה תחוסן עד אמצע 2021,אך קצב החיסונים איטי ומעמיד בספק את קיום האולימפיאדה בקיץ.


האולמפיאדה בטוקיו הייתה אמורה להתקיים בקיץ הקודם ובוטלה בשל נגיף הקורונה,  וכעת עומדת שוב בסכנת ביטול. ראש ממשלת יפן- יושיהידה סוגא, התחייב בפני האוכלוסיה היפנית לספק מנות חיסון לכל אזרחי יפן. ממשלת יפן רכשה 314 מיליון חיסונים מחברות מודרנה, פייזר ואסטרזהנקה, וזאת ע"מ לחסן את כל 126 מיליון תושבי יפן בכדי לאפשר את קיום האולמפיאדה בקיץ. בשלב זה ישנו עיכוב בהגעת החיסונים בעיקר מצד חברת פייזר האמריקאנית מכיוון שזו מתעדפת את חיסוניה לשימוש פנימי בארה"ב.

טוקיו

רסמוס בק הנסן, מייסד חברת המחקר הבריטית איירפיניטי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי: " יפן לא במשחק, הם תלויים בייבוא ​​של חיסונים מארה"ב וכרגע, לא נראה סביר מאוד שהם יקבלו כמויות גדולות מאוד של למשל חיסון פייזר." במשרד הבריאות היפני סירבו להגיב לדבריו של הנסן.

היפנים תולים תקווה מסוימת גם ב"חסינות עדר" שתחסן באופן טבעי את אזרחיהם, אך זו תתרחש רק בחודש אוקטובר, חודשיים לאחר תאריך סיום המשחקים המתוכנן.

חברת פייזר הגיבה לפרסום ברויטרס ואמרה כי :"החברה מגדילה את מתקן פאוורס בבלגיה המשמש כמרכז לוגיסטי לשילוח החיסונים ליפן תוך כדי שיתוף פעולה הדוק עם ממשלות רבות להקצאת חיסונים אליהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News