accessibility-icon
share-icon
יו"ר כחול לבן, בני גנץ. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90
יו"ר כחול לבן, בני גנץ. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90

דיון ראשון של הוועדה לקידום הוצאת גלי צה"ל ממשרד הביטחון

שיראל ללום נהיר

שיראל ללום נהיר

יא שבט ה'תשפא (24.01.21)

0

like

0

dislike


בהמשך להנחיית שר הביטחון, בני גנץ, כינס היום (יום א') מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אמיר אשל, את הוועדה הבינמשרדית לקידום הוצאת תחנת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. הדיון הראשון עסק בסדרי ונוהלי עבודת הועדה.

כזכור, שר הביטחון גנץ החליט בהמלצת הרמטכ״ל על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון.

לאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה"ל ובמשרד הביטחון, ובשל הרצון לנתק בין מערכת הביטחון וצה"ל לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית, החליט שר הביטחון בני גנץ בהמלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי להניע מהלך שמטרתו הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה״ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.

maximize-image
צילום: פלאש 90

בימים האחרונים הוקם צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה״ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת. הצוות יגבש בתוך מספר שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.

גנץ אמר: "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו. קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל"צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".

חברי הועדה:
יו"ר הועדה – מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אמיר אשל
הפצ"ר – האלוף שרון אפק
ראש אכ"א – האלוף מוטי אלמוז
נציג היועמ"ש לממשלה
סמנכ"ל הרגולציה במשרד התקשורת – מר יאיר חקאק
ראש אגף התכנון במשרד הביטחון – אל"מ (מיל') אליעז קרני
המשנה ליועץ המשפטי של מערכת הביטחון – עו"ד הילה ארליך-עמר

מרכז הועדה – עו"ד עמרי גילה

עקבו אחרינו גם ב-Google News