accessibility-icon
share-icon
הרב שמואל אליהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב שמואל אליהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרבנים נגד המשנה לפרקליט המדינה: "לא קיבלנו תשובות"

מערכת C14

מערכת C14

ט שבט ה'תשפא (22.01.21)

0

like

0

dislike

"איך יתכן שיש יחידה שמיועדת לטפל רק ביהודים, במיוחד שפקודת הממשלה אומרת שהיא אמורה לטפל גם ביהודים וגם בערבים? למה לא נבדקו כל הטענות על אלימות יתר של השוטרים הללו?" כותב הרב אליהו.


"אנו ממש מיצרים על פרסום הפגישה שהייתה לרבנים עם המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר" כך כותב הרב שמואל אליהו בפוסט ציבורי בו הוא מספר על הפגישה מהצד של הרבנים, "ביקשנו ממנו הבהרות על ההתנהלות השערוריתית של הפרקליטות שמגבה את כל הכשלים של ימ"ר ש"י ושל מח"ש ולא קיבלנו שום תשובה".

quote icon

אנו ממש מיצרים על פרסום הפגישה שהייתה לרבנים עם המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר. ביקשנו ממנו הבהרות על ההתנהלות…

פורסם על ידי ‏לשכת הרב שמואל אליהו‏ ב- יום חמישי, 21 בינואר 2021

"איך יתכן שיש יחידה שמיועדת לטפל רק ביהודים, במיוחד שפקודת הממשלה אומרת שהיא אמורה לטפל גם ביהודים וגם בערבים? למה לא נבדקו כל הטענות על אלימות יתר של השוטרים הללו?" כותב הרב אליהו.

ומוסיף: "כמו כן לא קיבלנו תשובות לשאלות קשות בהתנהלות המשטרה בפרשיה של אהוביה סנדק: למה השוטרים לא נעצרו? למה לא השעו אותם כמו שמשעים שוטרים שחשודים בהרג של נער? למה לא חקרו את השוטרים מיד ואפשרו להם לתאם עדויות? למה לא נחקרו עוברי אורח שהיו במקום?"

"למה לקח כ"כ הרבה זמן לגבות עדויות מהנערים? למה לא היה טיפול רפואי מצד השוטרים בפצועים לאחר שהרכב התהפך כמה פעמים מול עיניהם? למה מקימים בפעם הראשונה בהיסטוריה צוות משותף של ימ"ר תל אביב עם מח"ש? למה לא פועלים על פי החוק שאומר כי צריך לתת את החקירה בידי מח"ש בלבד?"

"למה מומי למברגר נתן היתר חריג למקרה הזה? למה ראש צוות החקירה אומר בבית המשפט לפני שנגמרו החקירות כי השוטרים פעלו כפי שמצופה מהם, האם זאת לא הטיה מראש לפני שנתבררו כל הממצאים? למה החקירה הזאת נמשכת כל כך הרבה זמן?"

"הרבנים ביקשו שתקום ועדת חקירה חיצונית והדברים יבדקו בצורה ראויה, בשטח קיימת זעקה אמיתית שיש להקשיב לה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News