הלילה הסוער אמש בבני ברק ממשיך לתת אותותיו. לאחר הגיבוי שניתן למשטרה לפעול במענה לאירוע הקשה, בו נרגם רכב משטרתי סמוי באבנים וכתוצאה מכך נפצעה שוטרת, נכנסה המשטרה לבצע מעצרים בעיר אך הם היו על פי התמונות אלימים במיוחד.
בסרטונים שהופצו ברשת נראים השוטרים כשהם משתמשים באלות ונוהגים באלימות כנגד ההמון בבני ברק, הדבר גרם תגובות נגד נזעמות לאלימות המשטרה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את "מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה" שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק, "אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא" הדגיש חבר הכנסת. "במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון".
אין שום דבר שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון. pic.twitter.com/gx4WBMBq0G
— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) January 22, 2021
בהמשך תקף סמוטריץ' גם את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהבטיח שהאלימות הפרועה בבני ברק "לא תעבור בשקט" וש"התגובה בוא תבוא, ומהר".
"התכוונת לענישה הקולקטיבית הפרועה שביצעה המשטרה הלילה בעיר?" שאל סמוטריץ', "אתה זה שנתת את האות למסע נקמה חסר רסן ובעיקר חסר הבחנה בין מי שחטא לאוכלוסיה נורמטיבית ושומרת חוק?"
האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה!
היא לא תעבור בשקט.
התגובה בוא תבוא, ומהר.מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה.
— Amir Ohana – אמיר אוחנה (@AmirOhana) January 21, 2021
