מוקדם יותר היום (ה') הודיעו מנהלי בתי החולים המנהלים מאבק עבור תוספת תקציב לבתי החולים הציבוריים, כי בעקבות מחסור חמור בציוד ובתרופות, החל מיום א', ראשון הקרוב לא ניתן יהיה להפנות אליהם כלל אמבולנסים וחולים שאינם מוגדרים כזקוקים לטיפול מציל חיים, לרבות מקרי קורונה.
בעקבות כך שלח לפני זמן קצר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי מכתב תגובה בו הוא כותב כי הוא ושר הבריאות מודעים לקשיים התקציביים שבתי החולים חווים והם עוסקים בנושא "באינטנסיביות" מול משרד האוצר.
"אולם" כותב לוי, "לא נוכל לקבל מצב שבו מטופלים משמשים ככלי במשא ומתן".
"בתי החולים הציבוריים מחויבים לקבל מטופלים המגיעים בשעריהם. על כן אינני מקבל את האמור במכתבכם בנוגע לאי קבלת חולים החל מיום ראשון".
"ההוראה במכתב שהוצאתם למד"א חסרת תוקף", כותב מנכ"ל משרד הבריאות, "ואינה עומדת בנהלי משרד הבריאות, ופינוי מטופלים אליכם ימשך כסדרו, וזאת בצד המשך המאמצים להסדרת הסוגיות התקציביות".

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה: 8,174 מאומתים חדשים מאתמול לנגיף. סה"כ בישראל יש 82,401 חולים פעילים. 1,132 מהחולים במצב קשה ו-317 מונשמים. מפרוץ המגיפה נפטרו 4,179 בני אדם.
כאמור לראשונה מזה זמן רב מקדם ההדבקה יורד מתחת ל-1 ועומד על 0.99. למרות זאת בצה"ל התמונה קצת אחרת: מספר חולי הקורונה בצה״ל שובר שיא חדש ומתקרב ל-2,000. נכון להבוקר 1,926 משרתים מאומתים לקורונה. 11,549 מבודדים. מספר ה״מורחקים״ לא מפורסם.
