accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ידידה הגדול ביותר של ישראל: נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בנאום פרידה

מערכת C14

מערכת C14

ז שבט ה'תשפא (20.01.21)

0

like

0

dislike

צפו: נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ מודה בנאום אחרון לסובבים אותו ולאומה האמריקנית כולה ולא שכח להזכיר את המחוות לעם היושב בציון ואת הסכמי השלום הרבים


רגע לפני השבעת ביידן וסיום כהונתו כנשיא ארצות הברית יוצא טראמפ בנאום פרידה מהתפקיד. טראמפ הודה תחילה למשפחתו, לסגן הנשיא פנס ולצוות שלו. לשירות החשאי, "תמיד נהיה חייבים לכם".

"אמריקה נתנה לי המון ורציתי לתת חזרה, אז בנינו את תנועה חדשה" אמר טראמפ, "השגנו הרבה יותר ממה שחשבו שנוכל. הנגיף פגע לנו בהתקדמות המדהימה שהיינו בה".

"לקחתי את הדרכים הקשות ואת הבחירות הקשות, כי בשביל זה בחרתם בי. בארבע השנים נלחמתי עבורכם עבור משפחתכם , לאמריקה חופשית. עכשיו כשאני מעביר את השרביט. אני רוצה להגיד לכם שאנחנו רק מתחילים, התנועה שלנו תמשיך. אני יוצא מפה בלב שמח ואומר לכם שהטוב עוד צפוי להגיע".

ידידה הגדול של ישראל התייחס גם להישגים הרבים שהשיג הממשל בוושינגטון יחד עם זה שבירושלים: "הכרנו בירושלים כעיר הבירה של ישראל, הכרנו ברמת הגולן,  השגנו הסכמי שלום שאף אחד לא חשב שאפשר לעשות. אני הנשיא היחיד שלא קידם מלחמות במהלך כהונתו. המחויבות שלי כנשיא הייתה לעם ולמדינה".

"כל האמריקנים נחרדו מהמתקפה על הקפיטול", אמר השניא בתגובה לאירועים הקשים לפני כשבועיים: "אלימות פוליטית היא מתקפה על כל מה שאנו מוקירים כאמריקנים. לעולם לא יהיה ניתן לסבול את זה. השבוע נחנוך ממשל חדש ואנו מתפללים להצלחתו בשמירה על ביטחונה ושגשוגה של ארצות הברית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News