accessibility-icon
share-icon
סער. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
סער. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

גדעון סער: "כשאבחר אקים ועדת חקירה לבדיקת מחדלי הקורונה" | הריאיון המלא

מערכת C14

מערכת C14

ו שבט ה'תשפא (19.01.21)

0

like

0

dislike

יו"ר תקווה חדשה מתח ביקורת על ההתנהלות הכושלת של הממשלה במשבר הקורונה ועקץ את נתניהו פוליטית: "לא אשען על הרשימה המשותפת - בניגוד למעשים של נתניהו שמקיים רומן ארוך עם עבאס והתנועה האסלאמית"


יו"ר מפלגת תקווה חדשה הגיע הערב לאולפן המהדורה המוקדמת בערו. 20 ודיבר על הטיפול "הכושל" לדבריו, של הממשלה בעלייה החדה בנתוני התחלואה ובחוסר ההצלחה של הסגר: "לא ניתן לשחרר במצב הקיים מהמגבלות – אבל הטיפול של הממשלה כושל".

"תסתכלי מה קורה באוטובוסים" פנה סער לליטל שמש שעקיימה איתו את הריאיון, "לכאורה חצי תפוסה, למעשה – צפופים. אין לי שום ספק שיש באוטובוסים מדגרת הדבקה".

"לא נערכים לחידוש הלימודים לכיתות הנמוכות והגנים. אני מציע להיערך לחידוש הלימודים עם כמה עקרונות: רק בערים ירוקות, ורק כאשר כל הצוות מחוסן בשני חיסונים ועם בדיקות קבועות לילדים, כך אפשר לקיים לימודים בבטחה".

"הממשלה השלומיאלית לא מטפלת בנתב"ג, לא מטפלת באוטובוסים. יש סגר – אין השפעה לסגר".

"לא ייתכן שאנחנו רואים התקהלות ענקית, והתקשורת מגיעה לפני המשטרה. יש כישלון באכיפה. האכיפה חייבת להיות חזקה וחייבת להיות שוויונית. הציבור שלנו תחת מגבלות מאוד קשות, המינימום הנדרש הוא אכיפה רצינית".

"תפקיד הממשלה למשול", לא לגלגל אחריות. מהרגע שרצו בדיקה כתנאי לכניסה לישראל תוך כמה ימים פתרו את זה" התייחס סער למחדל השמיים הפתוחים, "עד אז לא נעשה ניסיון רציני לטפל במצב. נגיד שהיועמ"ש מנע – לכו לכנסת, תחוקקו חוק! הייתי תומך החוק כזה אם היה מוגש".

כשנשאל סער על מספר שתיים ברשימתו, יפעת שאשא ביטון,  שדווקא לחצה לפתוח את המשק ענה סער כי "זו מסכת של כזבים, ד"ר שאשא-ביטון היתה עם סמכויות במשך חודשיים המחלוקת היחידה הייתה על חדרי הכושר. כל הקשקוש של גלגול האחריות על ועדת הקורונה מסתכם בחדרי הכושר".

לבסוף סיכם סער את דבריו על המחדל הממשלתי בטיפול בקורונה והודיע כי כשיבחר יקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל הכשלים של הממשלה בטיפול במגפה.

maximize-image
images-count1+
שאשא ביטון. צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת.

עוד נשאל סער האם הוא לא חושש מהרגע שמפלגות השמאל יתחברו ומאוכזבי נתניהו ילכו אליהם? "רוב הציבור, שנמצא במרכז ובימין, רוצה להחליף את הממשלה הנוכחית ואת ראש הממשלה הנוכחי.  יש בתוך המחנה הלאומי מחוץ לליכוד יותר מנדטים מאשר בתוך הליכוד. אני מאמין שהציבור שארוצה בשינוי בסופו של דבר יצביע עבורי".

quote icon

"לא אקים ממשלה עם מנסור עבאס, ולא עם התנועה האיסלאמית, כמו שראש הממשלה ניסה למנוע את פיזור הממשלה ולקייןם איתם משא ומתן".

מנסור עבאס
maximize-image
images-count1+
ח"כ מנסור עבאס.

"לא פוסל אף אחד, אפנה לכולם" הוסיף סער במענה לשאלה עם מי יקים ממשלה, "אני לא פוסל את הליכוד. אמרתי שאני אלטרנטיבה לשלטון. אדם שמציג את עצמו כאלטרנטיבה לא יכול לזחול למי שהוא אלטרנטיבה לו. הקמתי את תקווה חדשה כדי להחליף את נתניהו, ולא כדי להיכנס לממשלה בראשותו".

quote icon

" נתניהו היה טוב לישראל שנים ארוכות. היום הוא לא טוב למדינת ישראל. לא אצטרף לממשלה בראשות נתניהו".

"איפה היה נתניהו 12 שנים בנושא ההתיישבות החדשה?" שאל סער והוסיף: "איפה היה נתניהו בנושא חאן אל אחמר?" , "איפה היה נתניהו בנושא הבניה בשטחי C?"

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News