המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו דיבר הערב (ג') בתכנית הסיפור המרכזי על העלייה החדה בתחלואה והכניסה לסגר השלישי המהודק. גרוטו הדגיש כי למרות המצקצקים "ההמלצה לסגר היא חד משמעית מהדרג המקצועי, לא היה שום שיקול פוליטי".
"צריך לזכור שכל הממשלה אישרה את הסגר, רוב הדרג המקצועי היה בעד הסגר". על ההתקפות נגדו גם מתוך הדרג המבצע והמחוקק אמר גרוטו כי "פוגע בנו אמירות מצד פוליטיקאים, לא עובר ליד האוזן" אך הדגיש כי צריכים להתעלם מהדברים ולהתעסק בבריאות הציבור.
גרוטו הוסיף גם כי בחלק מהמקומות היו השאלות כלפיו סבירות, עוד הדגיש גרוטו כי "לא היו לי חילוקי דעות עם בנט אף פעם, דווקא אחרים לקחו כיוונים אחרים. רוב המתקפות היום הם מסוג אחר שבאמת יש להם גוון פוליטי".

על חיסון מחבלים בכלא: "לא התייחסתי למחבלים אלא לאסירים – כולל ביטחוניים.
התפיסה שלנו לפי שבועת הרופא – שצריך לטפל בכל אדם, אנשים שנמצאים בכלא זכאים לטיפול רפואי שווה". אומר גרוטו ומוסיף: "כמובן גם הסוהרים שמוגדרים בקבוצת חיסון".
על הדברים של ד"ר פרייס כי 17 אחוז מהקשים קיבלו מנה ראשונה של חיסון:
"חלקם נדבקו לפני, חלקם לאחר החיסון, הוא עדיין לא מבטיח הגנה מלאה
לא עושה עבודה לפני שבועיים לאחר מתן החיסון", הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, "50 אחוז הגנה אחרי שבועיים, יכול להגיע ל80-90 אחוז אחרי שלוש ואז נותנים מנה שניה".
על חיסון עובדי מערכת החינוך הדגיש גרוטו כי מורה שקיבל שתי מנות חיסון ואז אחד התלמידים נמצא חיובי – לא צריך בידוד, אחרת הוא צריך.
