accessibility-icon
share-icon
רויטרס
רויטרס

ממפגינה נהרגה במהומות בארה"ב | טראמפ: "גנבו את הבחירות, אך לכו הביתה"

מערכת C14

מערכת C14

כב טבת ה'תשפא (06.01.21)

0

like

0

dislike

מהומות בארה"ב בעקבות אישור הצבעת האלקטורים. "למייק פנס לא היה האומץ לעשות את מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על מדינתנו" תקף טראמפ את החלטת סגנו שלא להתערב בהצבעה


הישיבה בה אישרו הסנאט ובית הנבחרים את בחירת האלקטורים בג'ו ביידן לנשיא ארה"ב נפתחה אמש בגבעת הקפיטול. סגן הנשיא פנס, הודיע לנשיא טראמפ ולבתי הקונגרס, כי אין לו את הסמכות לדחות את הבחירה של האלקטורים. הפגנות הענק לתמיכה בנשיא היוצא דונאלד טראמפ, הפכו לאחר הודעת פנס למהומות ברחובות הבירה. מפגינים אף הצליחו לחדור לבניין הקונגרס אך נהדפו על ידי השוטרים.

סגן הנשיא מייק פנס פונה מאולם הסנאט בשעה שמפגיני טראמפ התכנסו סביב הקונגרס. לצד ההתנגשויות האלימות ופרצי המחאה בגבעת הקפיטול, התקבל איום על פצצה שהביא לפינוי בבניין הקפיטול.

ראש העיר של וושינגטון הורה על עוצר החל מהשעה 18:00 לאחר שהמפגינים הסתערו על גבעת קפיטול. כמו כן התקבל משטרת הקפיטול ביקשה מחברי הבית להצטייד במסכות גז ולהיות מוכנים לעטות אותם במקרה הצורך.

טרגדיה אירעה במהלך ההפגנות כשאישה נורתה בצווארה בתוך בניין הקפיטול, פונתה במצב קשה לבית החולים, ומאוחר יותר נקבע מותה.

במהלך ההפגנות צייץ הנשיא טראמפ, בניסיון להרגיע את הרוחות: "אנא תתמכו במשטרת הקפיטול וגורמי אכיפת החוק שלנו, הם באמת בצד של המדינה שלנו, תישארו רגועים".

maximize-image
images-count1+
צילום: רויטרס
maximize-image
images-count1+
צילום: רויטרס

משטרת הקפיטול האמריקאית סגרה  את בניין הקפיטול ופינתה מספר רב של בנייני קונגרס סמוכים על רקע המחאות שנעשות אלימות יותר ויותר בחוץ. סגן הנשיא, מייק פנס, פשוט פונה כשהתומכים בטראמפ מתפרעים מחוץ לבניין הבירה.

טראמפ מצידו, הבהיר שאין בכוונתו להכיר בתוצאות "ניצחתי בבחירות הקודמות והפעם הרוב גדול אף יותר" וקרא לסגן הנשיא, מייק פנס, לפעול שלא לאשר את ההחלטה שתתקבל, אך כאמור פנס מצידו לא הסכים לבקשה.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1346900434540240897?s=19

הנשיא המכהן גם ביקר את החלטת פנס בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי למייק פנס לא היה האומץ לעשות את מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על מדינתנו ועל החוקה שלנו. . .ארה"ב דורשת את האמת!".

לאחר שהעניינים המשיכו להתחמם ואף לצאת מכלל שליטה, פרסם הנשיא טראמפ סרטון בו הוא קרא למפגינים ללכת הביתה: ""אני מבין את הכאב שלכם, אני יודע שכואב לכם. היו לנו בחירות שנגנבו מאתנו, היו בחירות שניצחנו בהן בגדול וכולם יודעים את זה, במיוחד הצד השני". למרות זאת, הנשיא ביקש: "אבל אתם חייבים ללכת הביתה עכשיו, אנחנו צריכים שקט, אנחנו צריכים חוק וסדר. אנחנו לא רוצים שאף אחד ייפגע".

עקבו אחרינו גם ב-Google News