בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל' להגנת כוחות צבא ארה"ב. הסוללה הראשונה נמסרה בחודש ספטמבר האחרון וכבר נמצאת בתהליך קליטה בארה"ב. הסוללה השניה נמסרת כעת בהתאם לחוזה, תוך עמידה בלוחות הזמנים של הפרוייקט. מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פורסים של צבא ארה"ב מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
משרד הביטחון מוביל את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעית: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.
שר הביטחון, בני גנץ התייחס לאירוע ואמר: "מסירת כיפת ברזל לצבא ארה"ב, מוכיחה שוב את הקשר ההדוק בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקאי, את האפקטיביות של המערכת מול איומים שונים, ואת היכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראליות".
