היום (ד') סמוך לשעה 1:30, התקבלו דיווחים סורים כי ישראל פעלה בפאתי העיר הבירה דמשק, כנגד מערך ההגנה האווירית הסורית וכן, יעדי חיזבאללה. על-פי מקורות זרים דווח כי ישראל החלה לפעול דרך המרחב האווירי של לבנון, כנגד יעדי חיזבאללה באזור הכפרי של דמשק.

מפי הדיווחים הזרים נמסר כי ישראל פעלה הפעם כנגד יעדים של חיזבאללה בפאתי דמשק, היעדים שהושמדו מחסני אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע בישראל, את שולחת האמל"ח לידי חיזבאללה בוצע על-ידי האיראנים – משמרות המהפכה.
עוד נספר מפי המקורות הזרים כי ישראל פעלה נגד יחידה סורית המשוייכת למערך ההגנה האווירית של צבא סוריה, כתוצאה מהתקיפה נהרג אדם אחד וישנם עוד שלושה פצועים בדרגות שונות.

מקור צבאי רשמי בסוריה אישר את הדיווחים הזרים בסוריה ומסר כי "בשעה 01:30 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מצפון הגליל לאיזור הכפרי של דמשק. מערכות ההגנה האוויריות יירטו בהצלחה מספר מהטילים. כתוצאה מהתקיפה, יש הרוג, שלושה פצועים ונזק רב".
אתמול (ג') בשעות הבוקר, מטוס מטען המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים נחת בדמשק לאחר שהמריא קודם לכן מטהראן בירת איראן.

ביום ב' השבוע ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין וציין בפניו על המצב הרעוע בסוריה: "שוחחתי בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובירכתי אותו ואת אזרחי רוסיה לרגל הנובי גוד והשנה האזרחית החדשה. שוחחנו על המצב בסוריה, על ההתפתחויות באזור ועל הפעולות הנדרשות להגברת היציבות בו".
הכתבה בסיוע חדשות 'הקבינט הביטחוני' בטלגרם
