לאחר עיכוב ארוך ומתמשך, ועדת הכספים של הכנסת אישרה העברה בסך של כמליון וחצי שקלים לטובת הנגשת מערת המכפלה לנכים בחברון.
כזכור נושא הנגשת מערת המכפלה מעוכב שנים רבות. למרות הקונצנזוס העמוק שיש בהבנה של חשיבות הנגשת מערת המכפלה וכן בחשיבות הנגשה. בהסכם חברון נמסרה השליטה של מערת המכפלה לידי הווקאף הערבי שסרב בעקשנות לאשר כל פרוייקט הנגשה.
יו"ר ועדת הכספים חחבר הכנסת משה גפני אמר: "יש חשיבות עצומה לנושא של הנגשת המקומות הציבוריים לנכים ועל אחת כמה וכמה למקום קדוש זה כמו מערת המכפלה בחברון, נמשיך לעזור ולסייע להם".

בהצבעה התנגד ח"כ מיקי לוי שטען שישנם דברים חשובים יותר לעשות בתקופה זו , כמו כן התנגד חבר הכנסת אחמד טיבי. מי שתקף אותם היה ח"כ משה אבוטבול שטען בכל תוקף שנושא הנגשת מערת המכפלה הינו נושא אוניברסלי הומנטרי וא פוליטי שלא ייתכן שאנשים יתנגדו אליו.
ההצעה עברה ברוב דחוק של שלשה מול שני מתנגדים כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי תקף בחריפות את תוצאות ההצבעה.
בארגון זכויות האדם בצלמו ברכו ומסרו כי עוד שלב בדרך להנגשת המערה והענקת זכויות אדם שוות לכולם: "זכויות אדם לא נעצרות בקו הירוק לא מפתיע שאחמד טיבי תומך השאהידים מתנגד להנגשה הומניטרית, מצער שמיקי לוי הצטרף אליו לפגיעה באנשים עם מוגבלות אנחנו מודים לשר הדתות ויו"ר הוועדה וכן חברי הוועדה קטי שיטרית ומשה אבוטבול על מאבקם עד לאישור הדבר".
