לשאלת אריה גולן מה עמדות הכלכליות של שלח , האם הוא סוציאליסט או קפיטליסט ענה שלח, "הקפיטליזם כהוא מת בטח ובטח הסוציאליזם הקומוניסטי , יש לאמץ גישות חדשות כלכליות , למשל הדוגמה אולי הרדיקלית של הכנסה בסיסית לאזרח שדנים בה בכמה מדינותאני חושב שיש לאמץ את המודל הצפון אירופאי של סוציאליזם דמוקרטי".