ראש "מגן ישראל", ממונה הקורונה הלאומי פרופ' נחמן אש, מקיים בשעה זו (ראשון) תדרוך לקראת הכניסה לסגר השלישי, תחת המגבלות שיכנסו לתוקף בשעה 17:00.
בפתח דבריו אמר אש: "מדינת ישראל נכנסת לסגר. זה לא קל ולא פשוט, אך זה הצעד האחראי ומה שנדרש כדי להציל חיים. המלצנו תחילה על ריסון מהודק, אך ככל שעבר הזמן החלטנו על צעד מורכב יותר וקשה יותר – סגר מלא. אני קורא לאזרחים להקפיד על ההנחיות, ויחד נוכל להשתלט על התחלואה ולצאת לאופק טוב יותר בזכות החיסונים".
אש הוסיף כי "החשיבות מצד אחד היא להעלות את מספר המתחסנים, ומצד שני להוריד את התחלואה. רק ככה נוכל לעצור את התפשטות המגפה. ככל שנקפיד יותר על ההנחיות, נוכל לראות את הירידה בצורה משמעותית יותר".
"זאת החלטה קשה, לפני שבועיים הצענו לממשלה לעשות ריסון מהודק, וההחלטה הייתה לחכות עם זה", ייתכן שהיינו מונעים את הסגר אם היינו הולכים לריסון מהודק כבר לפני שבועיים" – כך אמר פרופ' נחמן אש, פרוייקטור הקורונה בראיון לכתב ערוץ 20 הלל ביטון רוזן. בהמשך הביע אש תקווה "שאפקט הסגר יהיה משמעותי".
לגבי הלימודים בבתי הספר והגנים אמר אש: "אני חושב שזאת שטות מוחלטת לפתוח את כלל הגילאים במערכת החינוך. לימודים בכיתות ה'-י' יפגעו משמעותית באפקטיביות הסגר, יכריחו אותנו לעשות צעדים ארוכים, ויפגעו בכולנו".
"אין תקווה אחרת מאשר החיסונים" מודה הפרוייקטור, "במרץ נוכל להקל בצורה משמעותית ולפתוח את המשק בצורה מהירה. אנו מקווים שאת פסח נוכל לחגוג בצורה חופשית".
