נשיא טורקיה ארדואן אומר היום (ו') כי הוא מעוניין בשיפור היחסים עם ישראל. "טורקיה ממשיכה בשיתוף הפעולה המודיעיני עם ישראל. הבעיה היא עם האנשים שנמצאים בראש הפירמידה בישראל ובמדיניותה כלפי הפלסטינים".

ביחסים בין טוריקה וישראל בתקופת ארדואן חלה התדרדרות משמעותית עקב הקו האנטי ישראלי שהוביל ארדואן. בשנת 2008 תקף ארדואן בחריפות את ישראל על מבצע עופרת יצוקה. בתחילת המבצע כינה אותו "פשע נגד האנושות", וכעבור זמן הוסיף: "ישראל עושה מעשים לא אנושיים ברצועת עזה, שיגרמו לה להשמיד עצמה". ימים אחדים לאחר החלטת מועצת הביטחון על הפסקת אש קרא להרחיק את ישראל מהאו"ם, כל עוד אינה נשמעת להחלטה.
בשנת 2010 חלה הידרדרות נוספת ביחסים בין שתי המדינות, בעקבות אירועי המרמרה, אותו הוביל ארגון IHH הטורקי בתמיכת ממשלת טורקיה, ונוצר המשבר הדיפלומטי החמור ביותר מאז כינון היחסים בין המדינות.
