בעקבות הביקורת, שרי הקבינט קרובים לסיכום על שינויים בהפעלת גני הילדים והכיתות הנמוכות מעבר לשעה 13:00 כפי שהעבירו אמש בקבינט.
אמש בישיבת הממשלה הוחלט כי מתכונת מערכת החינוך תפעל כך: גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב – בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00).
בעקבות הביקורת הרבה שהופנתה מצד הציבור וחברי כנסת, החליטו השרים כי יביאו לשינוי בנושא בנושא וכי הפעלת גני הילדים והכיתות הנמוכות תפעל במתכונת רגילה גם בערים אדומות, וזאת בניגוד למה שהוחלט אמש בישיבה לפיה מערכת החינוך תפעל עד השעה 13:00.
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתוב י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים."
עוד הוסיף: "בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום. אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה״.

מייד עם קבלת ההחלטה הגיב שר הביטחון בני גנץ: "כפי שדרשתי: הילדים יהיו במסגרות החינוך בזמן הסגר ימים מלאים. אני מברך את משרד הבריאות והצוותים המקצועיים על ההחלטה הנכונה והמוצדקת".
יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ רם שפע תקף מוקדם יותר על החלטת הממשלה אמש: ״לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך. החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת הגיון וחיבור למציאות. הפקרת ילדי ה-י בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל 13:00 מנוגדות לעמדתי, להגיון ולצרכי השטח. אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם. קיבלתי אלפי פניות בשעות האחרונות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם. ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר."

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי תקף אף הוא הבוקר את החלטת הממשלה אמש ואף פנה למשרד הבריאות בדרישה לשנות באופן מיידי את ההחלטה בנוגע למסגרות הגיל הרך: ״אין שום הצדקה בהגבלת שעות הפעילות של מסגרות הגיל הרך, ולכן התנגדתי להחלטה בממשלה. מדובר בקבוצות סגורות וקבועות שפועלות עד לשעות אחה״צ, שבניגוד לילדי בית הספר לא קורה בתוכן שום דבר שונה בין השעות 13-16. לכן, אין שום היגיון אפידימילוגי בקיצור זמן פעילותן תוך פגיעה קשה בהורים ובעיקר בילדים. נבוא בדברים עם משרד הבריאות במטרה ברורה להביא לשינוי מיידי של ההחלטה.״
