accessibility-icon
share-icon

מסתמן: מדינת ישראל תיכנס לסגר שלישי ביום ראשון ב-17:00

מערכת C14

מערכת C14

ח טבת ה'תשפא (23.12.20)

0

like

0

dislike

מדינת ישראל בדרך לסגר שלישי, ההגבלות הצפויות הן: מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר, המסחר ייסגר, התחבורה הציבורית תצומצם ל-50%, ה"איים הירוקים" יופסקו ואיסור שהייה בבית של אדם אחר


בעקבות העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה, צפויה הממשלה להחליט על סגר כולל החל מיום ראשון הקרוב בשעה 17:00. הממשלה תצביע על הדבר בהמשך ותכריע על מתכונת הסגר. נכון לרגע זה מסתמן סגר כולל שיכלול את כל מקומות העבודה במשק למעט החיוניים.

המגבלות הצפויות הן: מגבלת התנועה ל-1,000 מטר, איסור שהיה בביתו של אדם אחר, סגירה מלאה של המסחר למטע סופרים ומוצרים חייונים וכן צמצום פעילות התחבורה הציבורית ב-50%.

נתניהו: "כולם מבינים שצריכים להיכנס מהר לסגר הזה. יש ויכוח על יום-יומיים", גנץ: "צריך להיכנס לסגר של שלושה שבועות – אבל לא לפני יום שני או שלישי. היעדים שחותרים אליהם צריכים להיות 1,000 חולים ו-R קטן מ-1. מקומות עבודה חיוניים וללא קהל צריכים להיות פתוחים וגם החינוך לשכבות הצעירות ולגיל הרך. בנוסף, אני מבקש שמשרד הבריאות ומשרד הדתות יעמדו בקשר בנוגע לקיום במתווה מאוד מצומצם של החגים הנוצריים".

maximize-image
גנץ ונתניהו. צילום: עומר בן חקון, לע"מ

על פי הדיווחים הסגר יימשך לפחות שבועיים ואז יפעלו בהתאם למצב. אם תושג המטרה ויהיו פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ביממה ומקדם הדבקה של פחות מ-1 יפעלו בהתאם באם לא נגיע לרף המדובר, הסגר יימשך שבועיים נוספים.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת הציג בפני השרים במהלך היום תמונת מצב לפיה מבחינת התחלואה מדינת ישראל עומדת על 2,931 חולים בממוצע ליום – זה יותר מהרף שנקבע. כרגע אנחנו עם יותר מכפול ממקרי התחלואה של נקודת היציאה מהסגר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News