accessibility-icon
share-icon

המלצת המל"ל: סגר לשלושה שבועות החל משבוע הבא | עדכונים מישיבת הממשלה

מנחם הלפגוט

מנחם הלפגוט

ח טבת ה'תשפא (23.12.20)

0

like

0

dislike

במשרד הבריאות דורשים להטיל סגר מלא החל מיום ראשון הקרוב ובו הגבלת מרחק, סגירת כל חנויות הרחוב והמשק למעט מקומות חיוניים | ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בארץ


בעקבות העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה, צפויה הממשלה להחליט על סגר כולל החל מיום ראשון הקרוב למשך 25 ימים. הממשלה תתכנס היום (ד') ותכריע על מתכונת הסגר. נכון לרגע זה מסתמן סגר כולל, שיכלול את כל מקומות העבודה במשק למעט החיוניים.

עוד מגבלות שצפויות לחזור גם בסגר הקרוב הן מגבלת התנועה ל-1,000 מטר, איסור שהיה בביתו של אדם אחר, סגירה מלאה של המסחר למטע סופרים ומוצרים חייונים וכן צמצום פעילות התחבורה הציבורית ב-50%.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן את שרי הממשלה כי נמצאה מוטציה בריטית בישראל: "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו".

ראש הממשלה הסביר מדוע צריך סגר אם ישנם כבר חיסונים: "התשובה היא שקצב ההתפשטות של המחלה הוא גבוה מאוד – זה לא יכול להדביק את קצב החיסונים".

בנימין נתניהו מסיכה
maximize-image
images-count2+
נתניהו. צילום: פלאש 90

על פי הנתונים אותם הציג הפרוייקטור אש בישיבת הממשלה, החברה הערבית ירדה בתחלואה ואילו החברה החרדית עלתה וכי הנתח של החולים מאזורים אדומים הוא שליש מהאוכלוסייה.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת מציג בפני השרים תמונת מצב לפיה מבחינת התחלואה מדינת ישראל עומדת על 2,931 חולים בממוצע ליום – זה יותר מהרף שנקבע. כרגע אנחנו עם יותר מכפול ממקרי התחלואה של נקודת היציאה מהסגר".

maximize-image
images-count2+
פרופסור אש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי קיימו הערכת מצב עם פרויקטור הקורונה לקראת ישיבת הממשלה היום. לאחר מכן קיימו התייעצות עם שרי כחול לבן. והודיעו כי הם תומכים במגבלות רוחביות ("סגר") אבל בוחנים אפשרויות להקל על הכלכלה ולאפשר פעילות של מערכת החינוך.

maximize-image
images-count2+
גנץ. צילום: פלאש 90

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר נתוני הקורונה העדכניים,  3,251 חולים חדשים נוספו ביממה האחרונה כשנזכיר כי בדיונים שהיו לפני סג החנוכה שהתקבל הוחלט על כניסה לסגר מהודק ברגע שהרף יגיע ל-2500 חולים ביממה.

עוד מעדכן משרד הבריאות כי נכון לעכשיו ישנם 28,960 חולים פעילים בנגיף הקורונה. 503 מוגדרים במצב קשה ומתוכם 118 מונשמים. מנין החולים מפרוץ המגיפה עומד על 383,385 ומנין הנפטרים מפרוץ המגיפה עומד על 3,136 נפטרים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News