היום (ג') החל מגן דוד אדום במבצע החיסונים במסגרת תוכנית "מגן אבות ואימהות" בדיור המוגן ובבתי האבות. הבוקר הגיעו צוותי מד"א "למגדלי הים התיכון" בגני תקווה ובמהלך היום הראשון, חוסנו כ-1,000 דיירי ועובדי המקום. הפרויקט כולו יגיע לכלל בתי האבות והדיור המוגן ברחבי הארץ.
החיסון הראשון במבצע, ניתן היום לדייר דוד כוכב, "במגדלי הים התיכון" ובוצע ע"י פראמדיקית מגן דוד אדום איירין חדד, במעמד שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שר הרווחה איציק שמולי, מנכ"ל מגדלי הים התיכון דורון ארנון, מנכ"ל מד"א אלי בין ומכובדים נוספים.
במהלך החיסון, אמר דוד כוכב, המחוסן הראשון במבצע החיסונים לדיור המוגן: "אני מודה לכל מי ששומר עלינו ועוזר לנו. החיסון חיוני לחלוטין ומי שלא מתחסן – עושה חטא לעצמו ולסולידריות החברתית בישראל".
צוותי מד"א בעלי ניסיון רב עם אוכלוסיית הגיל השלישי. לאחר שמשרד הבריאות הטיל על מד"א את המשימה החשובה לחיסון הדיירים והעובדים בבתי האבות והדיור המוגן ברחבי הארץ, הגיש מד"א לממונה על תוכנית "מגן אבות ואימהות" פרופ' נמרוד מימון את תוכנית המבצע, צוותי מד"א עברו הכשרה מיוחדת לקראת מתן החיסונים ויבצעו אותם באופן האיכותי והמקצועי ביותר, כשהמטרה היא להגיע לעשרת אלפים (10,000) מחוסנים ביום.
שר הבריאות, יולי (יואל) אדלשטיין: "דוד כוכב הוא המחוסן הראשון אולי אפילו בעולם, שקיבל חיסון בבתי גיל הזהב וזה מעמד מרגש במיוחד. ברצוני להודות לשותפים היקרים במד"א, שמתחילים את המבצע לחיסון בדיור המוגן בכל הארץ. לאחר עשרה חודשי מגפה שתקפה את כולנו, כיף לראות עכשיו את גל החיסונים. אנחנו מקווים שחלק גדול מאוכלוסיית הסיכון תצא במהרה מסיכון בזכות החיסון. עדיין חייבים לשמור על זהירות ולגלות אחריות, הכי כואב לחטוף כדור בסיום הקרב".

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי: "זהו בוקר מרגש. האוכלוסייה המבוגרת נמצאת בלב הסכנה במשבר הקורונה והבוקר הזה מביא איתו הרבה מאוד אור וסיבות לאופטימיות. אני רוצה להודות לשר הבריאות, למד"א ולמגדלי הים התיכון. האוכלוסייה הזו יקרה מאוד לליבנו וחשוב מאוד לשמור עליהם".

הממונה על תוכנית "מגן אבות ואימהות", פרופ' נמרוד מימון אמר: "מבצע החיסונים במסגרת תוכנית "מגן אבות ואימהות" מתחיל היום וזה מרגש מאוד, אני בטוח שהחיסונים יצילו ממוות אלפים מאוכלוסיית הגיל השלישי, פשוטו כמשמעו".
"במשך חודשים ארוכים קיים שיתוף פעולה הדוק בין תוכנית "מגן אבות ואימהות" למגן דוד אדום" סיפר הפרופסור, "במסגרתה לקחו החובשים והפראמדיקים דגימות לאיתור נגיף הקורונה, שהגנו על כל המוסדות של "מגן אבות ואימהות" הם עשו זאת ברגישות, במקצועיות ובאיכות גבוהה. כעת הוטל על מד"א כארגון שבד.נ.א. שלו זה הצלת חיים, לבצע גם את החיסונים, ואני שמח שאנחנו ממשיכים את שיתוף הפעולה שלנו לקראת סיום המגפה. נקווה שבשבועות הקרובים לא יהיו עוד התפרצויות ואני קורא לכולם ללכת ולהתחסן.".
"ברצוני להגיד תודה רבה לשר הבריאות, אשר נתן בנו את האמון והטיל עלינו את משימת החיסונים לגיל השלישי". אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנחנו נעמוד במשימה הזו בהצלחה יתרה. ראש הממשלה ומשרד הבריאות הביאו הישג ענק למדינה – שר הבריאות הקדים את תחילת מבצע החיסונים לגיל השלישי והציב את בתי האבות בעדיפות עליונה. מד"א החל את המבצע בהליך מזורז למען הגיל השלישי ואנו מברכים על המהלך הזה. נעשה את הכל כדי שמדינת ישראל תתחסן בזמן הקצר ביותר, בהליך האיכותי והמקצועי ביותר".
