מורשת מבטון יצוק: במעמד ראשי העדה הדרוזית בישראל התקיים הבוקר אירוע מרגש של יציקת יסודות הבטון, למרכז המורשת הדרוזית ביאנוח ג'ת שבצפון. זאת לאחר חודשים שבהם הסתיימו שלבי העבודות הראשונים במתחם שכללו סיום הכשרת הקרקע וביצוע עבודת כלונסאות וקורות הקשר למבנה. המרכז למורשת הדרוזים שיוקם על שטח כולל של 3,000 מטרים רבועים המשתרעים על שטח של 13 דונם, צפוי להפוך עם בנייתו לאטרקציית תיירות עולמית, עם נוכחות אדריכלית מרשימה.
באירוע המרגש הבוקר (שני) השתתפו מנהיג העדה הדרוזית בישראל שייח' מואפק טריף, סגן השר ח"כ פטין מולא, ראש מועצת אבו סנאן פאוזי משליב, מהוגי ומקימי המרכז למורשת, מנכ"ל המרכז למורשת הדרוזים עו"ד מחמוד שנאן ראש המועצה יאנוח ג'ת מודי סעד ורבים נוספים. ״זהו מקום בעל חשיבות היסטורית לעדה ולמדינה״ אמר מנהיג העדה הדרוזית שייח׳ מוואפק טריף, שהודה גם לשר התרבות והספורט חילי טרופר על תמיכתו בהמשך פרוייקט ההקמה של המרכז.

״זהו יום היסטורי שבו אנו זוכים להגשים חזון של עשורים רבים עבור העדה", אמר עו"ד מחמוד שנאן והוסיף, "ברוח הימים הללו שבהם אנו רואים את האור בקצה המנהרה במלחמה על הקורונה, אין מתאים יותר מיציקת הבטון לבית המורשת הדרוזית – מורשת ששרדה את כל האתגרים במשך אלפי שנים וידעה להכות שורשים ולצמוח גם בתנאים מאתגרים". שנאן הודה לשר התרבות והספורט חילי טרופר, למנכ״ל רז פרוייליך ולצוות המקצועי המלווה את הקמת המרכז.
