ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכינון היחסים עם ממלכת בהוטן ואמר כי הוא "מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטאן שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים".
מוקדם יותר פורסם כי ממלכת בהוטן הכריזה על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל.
ממלכת בהוטן וישראל חתמו הערב, 12.12.2020 על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. טקס החתימה נערך במעונו של שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא. השגריר מלכא קיים טקס חילופי אגרות רשמיות עם עמיתו, שגריר בהוטן בהודו.
בסוף שבוע שעבר שוחח שר החוץ אשכנזי עם עמיתו, הבהוטני, שר החוץ Tandy Dorji. במהלך השיחה סוכם על מועד החתימה וכן על גיבוש תוכנית עבודה משותפת בתחומי ניהול המים, החקלאות, הבריאות ועוד.
