זה כבר מתחיל להפוך לדבר שבשגרה: אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודאן, אמש התבשרנו על עוד מדינה איתה מדינת ישראל תצא לדרך חדשה ביחסים בין המדינות. הנשיא טראמפ נתן את האות לחגיגות, והברכות למהלך בישראל הגיעו מכל קצוות הקשת הפוליטית:
Another HISTORIC breakthrough today! Our two GREAT friends Israel and the Kingdom of Morocco have agreed to full diplomatic relations – a massive breakthrough for peace in the Middle East!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 10, 2020
מי שנראו נרגשים במיוחד הם השרים אריה דרעי ומירי רגב, מרוקאים בעצמם, שלא יכלו להסתיר את החיוך, השר דרעי ברך שהחיינו, ואילו השרה רגב רשמה: "דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות. ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום".
שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה!
חנוכה שמח לכל עם ישראל 🇮🇱🇲🇦🇺🇸 pic.twitter.com/FI7DLB6eHP— אריה מכלוף דרעי (@ariyederi) December 10, 2020
גם השרה לשעבר ציפי לבני התרגשה לשמע ההסכם: האמת, מרגש השלום עם מרוקו. מברוק" כתבה.
האמת , מרגש השלום עם מרוקו. מברוק!
— ציפי לבני Tzipi Livni (@Tzipi_Livni) December 10, 2020
עוד יליד מרוקו, הפעם דווקא מהשמאל ברך על ההסכם. עמיר פרץ המכנה את עצמו "איש מחנה השלום" אמר כי השלום עם מרוקו יקר לו באופן לאומי אבל גם בפן האישי:
כיליד מרוקו ואיש מחנה השלום אני מברך על הסכם כינון היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו שיקר לליבי באופן אישי ובאופן לאומי.
חבל שאבי ואימי זכרם לברכה אינם איתנו עכשיו.
וכמובן חג חנוכה שמח לכל בית ישראל.— עמיר פרץ (@amirperetz) December 10, 2020
גם הראשון לציון לשעבר ורבה של ירושלים הרב עמאר התייחס אמש במהלך שיחה לחנוכה שהועברה באמצעות הזום ובהשתתפות השרה רגב להסכם הנורמליזציה עם מרוקו: "אני מוכרח לומר שראש הממשלה לא מפסיק למפתיע את כולם, זה דברים שלא חלמנו, היינו כחולמים, היו כבר כמה הסכמי שלום עם השונאים שלנו, והיום עושים ברית שלום זה לא יאומן. מרוקו יחסית הייתה נוחה".

גם חברי ימינה ברכו על ההסכם והודו לראש הממשלה ולנשיא טראמפ. חברת הכנסת שקד אף העלתה תמונה מהדלקת הנרות בביתה אמש והזכירה כי בתמונה נמצאים רק עיראקים, מוצאה.
יום חג לישראל ולמרוקו!
עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל.
תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי.
חנוכה שמח!🇮🇱
— Naftali Bennett נפתלי בנט (@naftalibennett) December 10, 2020
ברכות לאזרחי ישראל, למלך מרוקו מוחמד השישי, לנשיא טראמפ ולראש הממשלה על הסכם השלום המרגש עם מרוקו.
חנוכה שמח!
בתמונה: רק עיראקים. pic.twitter.com/sBJay49qEG
— איילת שקד Ayelet Shaked (@Ayelet__Shaked) December 10, 2020
גם בדיחות על המהלך לא פסחו על הרשת שגעשה אמש למשמע הבשורה:
כל הכבוד לאמירויות, בחריין ומרוקו, מדינות ששומרות על המדענים שלהם
— Reshef Shay (@Rereshef) December 10, 2020
עוד חמישים שנה יחשבו שאוכלים סופגניות ולביבות זכר להסכם השלום עם מרוקו שקרה בחנוכה
— עומר בבאי omer babai (@omerbabai) December 10, 2020
רק טראמפ נותן לי תקווה שעוד יום יבוא ונוכל להיכנס לניר דוד
— יבגני זרובינסקי (@ivgiz) December 10, 2020
כינון יחסים בין ישראל למרוקו?
עכשיו נראה את יריבנו הפוליטיים מבקרים אותנו על כך שאנחנו נאבקים בעבור רה״מ 🙂ברוך ה׳, הנה לכם עוד הישג מדהים וחסר תקדים של נתניהו והליכוד.
היום כבר ניתן לקבוע שמדינת ישראל בשיא כל הזמנים ביחסים שלה עם מדינות העולם בכלל ומדינות ערב בפרט.— Miki Zohar מיקי זוהר (@zoharm7) December 10, 2020
יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד הודה גם הוא לנשיא טראמפ וברך את ראש הממשלה ואמר כי: "הסכם השלום עם מרוקו הוא צעד חשבו ומצוין לישראל".
הסכם השלום עם מרוקו הוא צעד חשוב ומצוין לישראל. אני מודה לנשיא טראמפ וצוותו על פועלם לקידום השלום באזורינו ומברך את ראש הממשלה נתניהו ואת כל מי שעסק בנושא על הסכם חשוב למדינת ישראל.
— יאיר לפיד – Yair Lapid (@yairlapid) December 10, 2020
גם שותפיו לשעבר של ח"כ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, אשר פורסם אמש כי עודכנו ע"י אנשי הבית הלבן בהסכם כמה שעות קודם לכן, ברכו על כינון היחסים הרשמיים בין ישראל ומרוקו:
מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית.
— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) December 10, 2020
אני מברך על החדשות המשמחות והחשובות המגיעות היום מוושינגטון על חידוש היחסים בין ישראל לבין מרוקו. מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל.
זו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה. pic.twitter.com/3OaFLeDdq0— גבי אשכנזי – Gabi Ashkenazi (@Gabi_Ashkenazi) December 10, 2020
וגם העיתונאים לא פספסו הזדמנות לומר את שעל ליבם:
"סדרת השלום" של נתניהו היא מאסטר פיס מדיני. שאפו לראש הממשלה
— אטילה שומפלבי Attila Somfalvi (@attilus) December 10, 2020
בעבר (בלי להזכיר שמות): פריצות לשידור על פיגועים
כיום, אצל נתניהו: פריצות לשידור על עוד הסכמי שלום
לך— ינון מגל (@YinonMagal) December 10, 2020
זה הסיפור כולו. https://t.co/93anTH75MF
— Erel Segal אראל סגל (@ErelSegal) December 10, 2020
אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם החשוב בין ישראל למרוקו ואת נשיא ארה״ב טראמפ והממשל האמריקאי, על המעורבות והמאמץ המיוחדים שהשקיעו ועודם משקיעים למען שגשוגה של ישראל והשלום והיציבות במזרח התיכון
— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) December 10, 2020
