accessibility-icon
share-icon
Shutterstock
Shutterstock

מרגש | כל התגובות להסכם השלום עם מרוקו

מערכת C14

מערכת C14

כה כסלו ה'תשפא (11.12.20)

0

like

0

dislike

כחודש לפני שהוא עוזב את הבית הלבן, הודיע אתמול הנשיא טראמפ על מדינה מוסלמית נוספת, רביעית במספר, אשר תכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל


זה כבר מתחיל להפוך לדבר שבשגרה: אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודאן, אמש התבשרנו על עוד מדינה איתה מדינת ישראל תצא לדרך חדשה ביחסים בין המדינות. הנשיא טראמפ נתן את האות לחגיגות, והברכות למהלך בישראל הגיעו מכל קצוות הקשת הפוליטית:

מי שנראו נרגשים במיוחד הם השרים אריה דרעי ומירי רגב, מרוקאים בעצמם, שלא יכלו להסתיר את החיוך, השר דרעי ברך שהחיינו, ואילו השרה רגב רשמה: "דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות. ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום".

גם השרה לשעבר ציפי לבני התרגשה לשמע ההסכם: האמת, מרגש השלום עם מרוקו. מברוק" כתבה.

עוד יליד מרוקו, הפעם דווקא מהשמאל ברך על ההסכם. עמיר פרץ המכנה את עצמו "איש מחנה השלום" אמר כי השלום עם מרוקו יקר לו באופן לאומי אבל גם בפן האישי:

גם הראשון לציון לשעבר ורבה של ירושלים הרב עמאר התייחס אמש במהלך שיחה לחנוכה שהועברה באמצעות הזום ובהשתתפות השרה רגב להסכם הנורמליזציה עם מרוקו: "אני מוכרח לומר שראש הממשלה לא מפסיק למפתיע את כולם, זה דברים שלא חלמנו, היינו כחולמים, היו כבר כמה הסכמי שלום עם השונאים שלנו, והיום עושים ברית שלום זה לא יאומן. מרוקו יחסית הייתה נוחה".

מרואן ברגותי פלאש 90
maximize-image
הראשון לציון ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר

גם חברי ימינה ברכו על ההסכם והודו לראש הממשלה ולנשיא טראמפ. חברת הכנסת שקד אף העלתה תמונה מהדלקת הנרות בביתה אמש והזכירה כי בתמונה נמצאים רק עיראקים, מוצאה.

גם בדיחות על המהלך לא פסחו על הרשת שגעשה אמש למשמע הבשורה:

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד הודה גם הוא לנשיא טראמפ וברך את ראש הממשלה ואמר כי: "הסכם השלום עם מרוקו הוא צעד חשבו ומצוין לישראל".

גם שותפיו לשעבר של ח"כ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, אשר פורסם אמש כי עודכנו ע"י אנשי הבית הלבן בהסכם כמה שעות קודם לכן, ברכו על כינון היחסים הרשמיים בין ישראל ומרוקו:

וגם העיתונאים לא פספסו הזדמנות לומר את שעל ליבם:

עקבו אחרינו גם ב-Google News