לאחר שבשנה שעברה נתקלנו במיצג 'חנוכריסמס' בחטיבת ביניים בהרצליה במסגרתו הוכנסו סמלי הדת הנוצרית תוך ערבוב המסורת הנוצרית בזו היהודית, שוב אנחנו נחשפים לתופעה מטרידה ומקוממת המתרחשת לאחרונה בבתי הספר. הורים רבים מתלוננים כי במסגרת שיעורי ההיסטוריה מלמדים בבתי הספר על חייו של ישו ומחדירים תכני נצרות מובהקים בדלת הראשית. לא מדובר עוד בלימוד על תקופתו של ישו או בתוכן היסטורי גרידא כי אם בצלילה לפרטי פרטים על אמונתו ומעשיו של ישו, הבאת הבשורה הנוצרית, האדרת דמותו של ישו, וציטוטים וקטעים שונים מתוך הברית החדשה.
כך לדוגמא בבית הספר "מעלה שחרות" בערבה קיבלו התלמידים עבודה הכוללת ציטוטים מתוך דרשתו של ישו ושאלות המבקשות מהם לבאר את רעיונותיו.

אושרת לוי, שבתה לומדת בחטיבת הביניים מדגישה בפנינו: " לא מדובר רק בית הספר הספציפי הזה, זהו מערך שיעורים שמגיע ממשרד החינוך ונלמד בחלק גדול ממוסדות החינוך. הורה נוסף שבנו לומד בבית הספר הניסויי ארגנטינה בירושלים מספר דברים דומים אך חושש להיחשף מחשש שמא יבולע לבנו.
שימו לב לקטעים הבאים שניתנו לתלמידים במסגרת אחת העבודות:

ארגון 'אור לאחים' שנאבק במיסיון ובמניעת התבוללות שלח מכתב חריף לשר החינוך יואב גלנט ולמנהלת בית הספר:

במכתב לשר החינוך כתבו מנהלי הארגון: "נחרדנו לקבל פניות מהורים מזועזעים בשל לימוד ילדיהם במסגרת עבודת כיתה שנמסרה ב Zoom". והוסיפו: "לא יעלה על הדעת שבבית ספר יהודי, ילמדו תלמידים יהודיים, בארץ ישראל, חומר מתוך "הברית החדשה", ועוד תינתן על כך עבודה באורך שלושים (30!!!) עמודים על חייו של ישו מתוך אותו הספר."
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מחנך את תלמידי ישראל לאורם של ערכי היהדות, המורשת היהודית והציונות. המשרד פועל רבות לעודד את תלמידי ישראל למעורבות בקהילה, לערבות הדדית ולגיוס משמעותי לצבא הגנה לישראל. אשר לספר הלימוד, יצויין כי מדובר בספר לימוד משנת 2001 שנועד להציג בפני התלמידים את היסודות לצמיחת המערב."
עוד הוסיפו במשרד: "תוכן אחת המצגות הוא ככה"נ עבודתה של מורה באופן עצמאי ולא כלול בתכני או בספר הלימוד. אנו נבחן את המקרה הספציפי ונטפל ככל שיהא בכך צורך."
