קבינט הקורונה אישר אמש (ג') במשאל טלפוני את התקנות החדשות שיכנסו לתוקף הבוקר.
תותרנה פתיחת קניונים, שווקים, מוזיאונים וחנויות. אלו פרטי המתווה שאושר:
בכלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה, תותר כניסת אדם אחד לכל שבעה מטרים רבועים, ועד עשרה בסך הכל. בחנויות גדולות (בגודל 150 מ"ר ומעלה) ניתן יהיה להכניס מספר אנשים ביחס שלא יעלה על אדם אחד לחמישה עשר מטרים רבועים.
בחנויות מזון, תרופות והיגיינה, וכן במכוני אופטיקה, יישאר ההסדר החל היום, לפיו התפוסה המירבית במותרת היא לפי יחס של אדם לשבעה מטרים רבועים.
בקניונים, שווקים ומוזיאונים התפוסה המותרת תהיה ביחס של אדם לחמישה עשר מטרים רבועים.

ב'איים הירוקים': חנויות בהן הותרה עד היום כניסת קונה לכל שבעה מטרים ועד עשרים אנשים תמשכנה לפעול לפי אותו מתווה. בחנויות גדולות שגודלן מעל 300 מטרים רבועים – תותר כניסת אדם אחד לכל חמישה עשר מטרים רבועים.
עוד נקבע כי מנגנון הוויסות של קניון יהיה באמצעות רישום ממוחשב של מספר הנכנסים והיוצאים מהקניון, וכי מנגנון הוויסות של שוק יהיה באמצעות סדרנים שתפקידם לווסת את מספר הנכנסים לשוק (וככל הניתן גם באמצעות מנגנון ממוחשב).
כמו כן, נקבעו התנאים להפעלת מוזיאון, שוק וקניון, בין היתר חובה למנות סדרנים שתפקידם לוודא עמידה בהוראות התקנות על ידי השוהים במקום, כולל מניעת התקהלויות וחובת עטיית מסיכה, בשוק ובקניון – חובה למנוע אכילה בשטח הקניון והשוק, ומניעת גישה לשולחנות וכיסאות אכילה ככל שקיימים, בקניון, מניעת הצבת דוכני מזון וקיום ירידים ועוד. כמו כן, קביעת עבירות פליליות לגבי תנאים אלה.

שר האוצר ישראל כ"ץ, שהוביל את פתיחת הקניונים: "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת חג החנוכה והחורף לציבור הלקוחות. אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד מאוד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק".
