accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

האלוף אשל מסכם חצי שנה: "ההסכם עם ארצות הברית הינו חזק מאד"

מערכת C14

מערכת C14

כט חשון ה'תשפא (16.11.20)

0

like

0

dislike

המנכ"ל משוכנע שגם הממשל הבא ימשיך לתמוך בישראל וכי ההוכחה היא שבעידן אובמה נחתם ההסכם על 38 מיליארד הדולרים לעשר שנים ואינו סבור שיהיה משבר בין שתי המדינות


"הסכם השלום עם האמירויות יוצר הזדמנויות וגם סיכונים" כך חושף בפנינו היום בעת תידרוך לכתבים צבאיים מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, והוא מוסיף ומסביר "כבר שנים ועוד לפני ההסכם היו בין ישראל לאמירויות הסכמים בטחוניים וזה טוב גם כעת, אבל הסיכון הוא שיכול להיות מצב שבעוד עשור המשטר 'יתהפך' עלינו ואז נמצא עצמנו במצב אחר" מסביר האלוף במיל' אמיר אשל.

כעסו הגדול של אשל הוא על העדר התקציב ויתרה מכך, שאיש לא ניהל עימם שום שיח ושיג: "חודש וחצי לפני סוף השנה ושנה בתוך תר"ש תנופה ואף אחד לא דיבר איתנו, לא שמע את בקשותינו ולא מבין עד כמה אנחנו נמצאים עמוק בתוך הבעיה". "ישראל נמצאת בדקה ה-94 למימוש עסקת הרכש הגדולה של כלי הטייס לחיל האוויר" אומר המנכ"ל והעריך כי במידה והנושא לא ייסגר בקרוב, חלון ההזדמנויות למימוש העסקה ידחה לתקופה ארוכה.

maximize-image
צילום: יוסף זליגר, פלאש 90

"מטוסי התדלוק שלנו ומסוקי התובלה הם פלטפורמות ותיקות מאוד, אין אף מדינה בעולם שמטיסה כלי טייס בין 50-60 שנה", אומר לנו אשל.
לדבריו, "להחזיק מטוס תדלוק מעל 50 שנה או מסוק יסעור ועליו להטיס עשרות חיילים, יש בכך רמות סיכון לא קטנות, אין לזה אח ורע בעולם".

לטענתו של מנכ"ל משרד הביטחון גם האוצר לא מקשיב להם:
"הצענו להם לייצר מודל של 'צמיחה בטוחה' שיכולה לייצר עד 12,000 מקומות עבודה בתעשיות שהם מנוע הצמיחה הגדול. באוצר דחו אותנו על הסף" עוד הוסיף כי גם הצעה שהוגשה למל"ל בדבר רכישת ציוד עכשיו בכסף שיוחזר לאמריקנים בעוד שמונה שנים לא זכתה לקשב: "מזלנו ששר הביטחון גנץ נתן אור ירוק להסכמים בין ארצות הברית לישראל כולל בקשות רכש בהיקף חסר תקדים וניצלנו ממש ברגע האחרון את חלון ההזדמנויות בממשל טרמאפ. זהו הסכם חוצה ממשלים ואין אפשרות לבטלו. ההסכם חזק מאד".

המנכ"ל משוכנע שגם הממשל הבא ימשיך לתמוך בישראל וכי ההוכחה היא שבעידן אובמה נחתם ההסכם על 38 מיליארד הדולרים לעשר שנים ואינו סבור שיהיה משבר בין שתי המדינות.

המנכ"ל גם מגלה שמאום לא הוסתר מראש הממשלה וצוותו והכל היה גלוי: "עד סוף השנה האזרחית נקבל החלטות באשר לרכש האוירי שלנו לשנים הבאות דבר שיצעיד אותנו קדימה" מסכם אשל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News