accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

מתוך האוניברסיטה: הסיתו נגד חיילי צה"ל ולא ייענשו

מערכת C14

מערכת C14

כט חשון ה'תשפא (16.11.20)

0

like

0

dislike

בסרטון שפורסם לפני חצי שנה על ידי תא חד''ש צולמו חיילי צה''ל אשר לומדים באוניברסיטה ללא ידיעתם עם כיתובים כגון "את הרובה כיוונו בפנים שלנו" או "גג האוניברסיטה הפך להיות עמדת חיילים"


לפני חצי שנה סערה המדינה כאשר תא חד"ש באוניברסיטה העברית בירושלים הוציא סרטון הסתה ובו הוא מאיים על חיילי צה"ל הלומדים בתכנית 'חבצלת' באוניברסיטה העברית. בעקבות כך הודיע קצין המודיעין הראשי על תגבור מאסיבי של אבטחת חיילי צה"ל הלומדים בקמפוס ואסר עליהם להסתובב לבד מחשש להתקפה אלימה כנגדם.

ארגון בצלמו פנה לפרקליט המדינה שבחר לא להתערב. גם האוניברסיטה העברית בחרה לגבות את תא חד"ש בקמפוס וטענה שמדובר בחופש הביטוי.

כזכור, לפני כחצי שנה סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטה העברית פרסמו סרטון תמיכה ביום הנכבה והביעו ביקורת על שילובם של חיילי צה"ל בלימודים האקדמיים. בין השאר קרא הסרטון להמשך "המאבק נגד צבא הכיבוש במחסומים, בבתים וגם באוניברסיטה". בעקבות כך סטודנטים מ'תא לביא' של הליכוד הגישו תלונה במשטרה בטענה להסתה ופנו להנהלת האוניברסיטה בדרישה שתביע התנגדות למסרים. בזמנו, האוניברסיטה סירבה: "ככל שמישהו סבור שיש בסרטון זה או בחלקיו ביטוי להסתה עליו לפנות לגורמים הרלוונטיים".

ואכן, ארגון בצלמו שלח מכתב תקיף למועצה להשכלה גבוהה ובו דרישה להתערב ולדרוש מהאוניברסיטה העברית להעניש משמעתית את יוצרי הסרטון ולהשעות את תא חד"ש לתקופה ממשוכת. במכתב התלונה נכתב בין היתר: "אין כל ספק שלו תא ימני היה מוציא סרטון דומה נגד ערבים הלומדים בקמפוס הרוחות היו סוערות, ובצדק. כמובן יוצרי הסרטון היו מועפים לצמיתות. אולם כאן ניכר שניתן לפגוע בסטודנטים הלומדים בקמפוס רק בגלל שהם חיילים בצה"ל".

סרטון ההסתה של תא חד"ש אשר פורסם לפני כחצי שנה

 

הבוקר (ב') הודיעה המועצה להשכלה גבוהה שהיא לא מצאה מקום להתערב בעניין ולא תנחה את האוניברסיטה העברית לפעול נגד המסיתים הלומדים בקמפוס.
מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בהתרת הדם של חיילי צה"ל הלומדים בקמפוס. התקיפה הבאה שתיערך נגד חיילי צה"ל בקמפוס כבר לא תיעשה דרך סרטונים או מצגות והפגנות אלא תהיה פיזית ממש. מילים יכולות לרצוח".
עוד נמסר מהארגון כי "לא לחינם קצין המודיעין הראשי של צה"ל הודיע על תגבור האבטחה בקמפוס לחיילים הלומדים שם. אנחנו נגיש ערעור על ההחלטה של המועצה להשכלה גבוהה וקוראים לשר להשכלה גבוהה זאב אלקין להתערב בעניין. הגיע הזמן שהשר יפעל לממש את המדיניות שבשמה נבחר"

מהמועצה להשכלה גבוהה סרבו להגיב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News