בשבוע הבא יגיע ג'ונתן פולארד לבית משפט בניו יורק אשר יכריע האם יוסרו מעליו המגבלות שהוטלו במסגרת תקופת המבחן שלו. אם השופט ייתן אור ירוק יוכל פולארד, לעזוב את ארה"ב ואולי לעלות ארצה.
כזכור ב־27 ביולי 2015 החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר ב־20 בנובמבר, כאשר יסיים לרצות את עונשו זאת 30 שנה אחרי שנעצר ע"י ארגון האף-בי-איי האמריקני בחשד שריגל נגד ארצות הברית לטובת ישראל.
פולארד, יהודי אזרח ארצות הברית שעבד באגף המודיעין האמריקאי, הודה והורשע בריגול לטובת ישראל במרץ 1987. נגזר עליו מאסר עולם עם המלצה מיוחדת שלא לשחררו לעולם.
פרשת הריגול ערערה את יחסי ארה"ב ישראל. ועדות חקירה לבירור מפעיליו של פולארד הוקמו, ובסיומן נקבע כי הוא הופעל על-ידי גוף ביון ישראלי שפעל ללא ידיעתם של ראש הממשלה שמעון פרס ושר הביטחון יצחק רבין.
העונש שפולארד קיבל הפתיע רבים, משום שהתביעה לא דרשה עונש כה חמור ומשום שהעונש הכבד ביותר שהוטל בארצות הברית עבור ריגול למדינה ידידותית הוא ארבע־עשרה שנות מאסר בלבד.
לאורך השנים פעלו רבות בישראל להביא לשחרורו של פולארד ע"י מחאות רבות שקראו לממשלות לפעול לשחרורו.

ב־20 בנובמבר 2015 שוחרר פולארד בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת.
עד מאי 2017 הגיש פולארד לבית המשפט העליון בארצות הברית 3 ערעורים על האיסורים שהוטלו עליו אך הערעורים נדחו.
