לפני זמן קצר התפזר קבינט הקורונה לאחר ישיבה בה עסקו במצב התחלואה, בחיסונים, פתיחת הקניונים, מקדם התחלואה וקיצור ימי הבידוד.
במהלך הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בהצעה לקיצור ימי הבידוד לשבעה ימים. רה"מ גם נזף בשרים ודרש: "תפסיקו להתבטא על מה שתצביעו בקבינט. יש לי חדשות בשבילכם – זה לא נותן כלום. אנחנו המדינה שמצליחה יותר ממדינות אירופה, אבל בגלל ההדלפות האלה יש דימוי חיצוני שיוצא אחרת ממה שאנחנו עושים בפועל".
בתגובה על הדרישה להוריד את רף הגדרת הערים האדומות אמר שר הבריאות כי: "אם נגיע ל-40-30 יישובים אדומים ניתקל בבעיה לוגיסטית. אנחנו לא יכולים להיות במצב שיתגלה חיש מהיר כי מתוך רשימה של 30 יישובים שעומדים בקריטריונים פתאום נחליט לגעת בעשרה בלבד". אדלשטיין גם התייחס על הצורך להשלים את המהלך להעלאת הקנסות. "כבר אישרנו בקבינט את הגדלת הקנסות, בממשלה ובוועדת שרים לחקיקה. מאז זה נשכח ונעלמו עקבותיו. אנחנו פשוט פוגעים בעצמנו".

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף את משרד הבריאות במהלך הישיבה ואמר: "משרד הבריאות מנהל מלחמת חורמה בלתי מוצדקת מול הקניונים, אחרי שעיכב סתם את פתיחת חנויות הרחוב ומעכב כעת שלא לצורך את פתיחת מרכזי המסחר הפתוחים".
ראש המל"ל מאיר בן שבת הוסיף כי: "במהלך הסגר הורדנו משמעותית את מקדם ההדבקה. ה-R הגבוה ביותר הגיע ל-0.96. אין ספק שהפתיחה גרמה לעלייה, אך קשה לשים את האצבע אלו מההקלות בדיוק הובילו לעליה. יש ירידה במספר החולים, אך היא כבר לא חדה כמו שהייתה בשבועות האחרונים".

מי שמסיים השבוע את תפקידו כממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס למצב התחלואה במגזר החרדי ואמר כי מספר הבדיקות בו נמוך מדי. כמו כן הוסיף הפרוייקטור היוצא: "אנחנו רואים את זה כבר כמה זמן, וזה מטריד אותנו. אני לא רוצה שתהיה שם שאננות שהגענו לחיסון עדר. זה לא נכון. ברור שלחברה החרדית יש מקדם ביטחון ב-R בגלל שיעור תחלואה יותר גבוה. אנחנו חייבים להחזיר שם את כמות הבדיקות".

