שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, פנה במליאת הכנסת לראש הממשלה נתניהו ותקף אותו בסוגיית התקציב הלא נגמרת "אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט ומוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו מאזרחי ישראל". "אני חברתי אליך כשותף במאבק למען בריאותם, חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם" אמר מעל הדוכן.
רה"מ החליפי @gantzbe ל-@netanyahu: "חברתי אליך במאבק לטובת האזרחים ולא כשותף לפשע כלכלי נגדם" pic.twitter.com/2DMZYbzvbv
— ערוץ כנסת (@KnessetT) November 10, 2020
"אדוני ראש הממשלה- אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו. אזרחי ישראל צופים בנו, הם מבקשים ממשלה שתעשה שלום בבית, ממשלה מתפקדת שתשרת אותם במשבר הקשה ביותר שפקד אותנו בעשורים האחרונים. ממשלה שיש בה בעלי תפקידים קבועים, שיש בה תכנית כלכלית ארוכת טווח, שבה עובדים ביחד".
"אתה יודע היטב שהושטתי לך יד, למרות קשיים רבים. עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה, ובכדי להימנע מסכנה למלחמת אחים. אני חברתי אליך כשותף במאבק למען בריאותם, חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט ומוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו מאזרחי ישראל. שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל".
על הסכמי השלום אמר גנץ: "בעוד שבעבר הציר לעולם הערבי היה חסום לנו על ידי הפלסטינים היום הציר לשלום אזורי עובר דרך ישראל. במקום מסלול התנגשות עם העולם הערבי ומדינות רבות נוספות, אנחנו מצויים במסלול של שותפות עם כוחות מתונים מול מבקשי רעתנו ובראשם איראן. במקום סיפוח חד צדדי שהיה מחליש אותנו מול הקיצוניים שבאויבנו, אנחנו מציינים היום ברית שמחזקת את ביטחוננו".
"אין לי שום ספק, שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן, ידיד גדול של ישראל שפועל כבר עשרות שנים למענה , ימשיך לקדם את התהליכים האלו- באזור ומעבר לו. אני קורא למדינות נוספות בברית המתונים ובראשן ערב הסעודית, לקדם את היחסים עם ישראל".
גנץ התייחס בדבריו גם לנושא הפלשתיני ואמר: "הסכמי אברהם יכולים להתרחב למדינות נוספות באזור, אך לא פחות חשוב עליהם לחלחל גם לשכנינו הקרובים- הפלסטינים. לצערי, ההנהגה הפלסטינית כולה לא השכילה להבין שהגיעה העת לאפסן את התירוצים, לחזור לשולחן המשא ומתן והתיאום הביטחוני והאזרחי, ולעבוד ביחד על מציאת פתרונות".
"אני קורא לאבו מאזן ולהנהגה הפלסטינית- אם לא עבורכם עשו זאת עבור ילדיכם. גם אם לכם קל יותר להתבצר בעבר של איבה – להם מגיע עתיד של שלום ורווחה. הם מסתכלים החוצה ורואים היטב את העתיד. יש מגוון אופציות על השולחן, ובהובלת ארצות הברית, ביחד עם סיוע ממדינות האזור- אפשר לשנות את המציאות. פשוט צריך להבין שאין אפשרות אחרת".
