accessibility-icon
share-icon
צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

חבר הכנסת עמית הלוי בשומרון העתיקה: "פשע תרבותי"

מערכת C14

מערכת C14

כא חשון ה'תשפא (08.11.20)

0

like

0

dislike

ח"כ עמית הלוי סייר בשומרון העתיקה יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. דגן סקר בפני חברת הכנסת את הרס המקום שהיה לבירת מלכות ישראל ואמר כי מדובר בביזיון ובחרפה.


חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) סייר בסוף השבוע האחרון בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן. במהלך הסיור ביקרו השניים באתר שומרון העתיקה ושם ראו את הפרובוקציות של הרשות הפלסטינית ובין היתר עבודות תשתית ההורסות את הממצאים הארכיאולוגים במקום. ראש המועצה סקר בפני חבר הכנסת את האירועים האחרונים שהתרחשו במקום בין היתר, טקס חנוכת אתר המורשת הפלסטיני "סבסטיה" (היא שומרון העתיקה) שהתקיים על ידי הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר והפך לפרובוקציה.

כזכור, בשבוע שעבר ראש מועצת שומרון יוסי דגן שיגר מכתב חריף לראש הממשלה והשרים הממונים: "אי המשילות ממיטה חרפה ופוגעת במחויבותנו לדורות הבאים", מכתב זה נשלח לאחר שהתקיימה ברשות הפלסטינית טקס רשמי לחנוכת המתחם ההיסטורי והתיירותי בעיירה סבסטיה שבשומרון, הבירה ההיסטורית של ממלכת ישראל.

חבר הכנסת עמית הלוי אמר כי ״זו לא הפעם הראשונה שאונסקו מועל בתפקידו ומסלף את ההיסטוריה והמורשת התרבותית, מסיבות פוליטיות. הפלסטיניזציה של שומרון בירת ממלכת ישראל הקדומה היא פשע תרבותי ובדיחה ארכיאולוגית" הלוי מציין כי הבוקר הוא הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתעביר את הסמכות על העתיקות ביהודה ושומרון, מהמנהל האזרחי לרשות העתיקות. "הפעולה הזו המצטרפת לפעולות אחרות שאני מקדם יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, כדי להחזיר את שומרון העתיקה לידיים הישראליות החוקיות שלה״

יוסי דגן אמר כי "מה שקורה כאן בשומרון העתיקה בימים האחרונים הוא ביזיון וחרפה גדולה. ממשלת ישראל אחראית קודם כל ברמה המוסרית על האתרים הללו בראשם שומרון העתיקה שהוא אחד האתרים החשובים ביותר בכל הציווילזציה האנושית"

ממשלת ישראל ציין דגן "מחויבת על פי כל האמנות הבינלאומיות לשמור על המקומות הללו. האתר הזה הפך למרמס בידי הרשות הפלסטינית שמנסה לנכס לעצמה את המקום וההיסטוריה של המקום הזה. ממשלת ישראל צריכה להתעשת ולהחזיר את האתר הזה לידיה"

עקבו אחרינו גם ב-Google News