למרות שהחוק המחייב את המשרדים הממשלתיים לכתוב בטפסים אבא ואמא, שר המשפטים אבי ניסנקורן הציג היום (א') טפסים ראשונים במשרד המשפטים המוותרים על אבא ואמא.
בשבוע שעבר השיב שר המשפטים אבי ניסנקורן במליאת הכנסת להצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו שביקשה לקבוע שבטפסי המדינה לא יצוין מינם של ההורים, והצהיר כי הוא ושרי מפלגתו יפעלו להתאים טפסים רשמיים במשרדיהם להורים גאים.
בתום עבודת מטה מאומצת שבוצעה במשרד המשפטים כבר במהלך שבוע שעבר, בהובלת מ״מ המנכל סיגל יעקבי, הכריז היום השר ניסנקורן על הטפסים הראשונים שיעודכנו במשרדו, עוד השבוע, כאשר במקום קטגוריות "אב ו אם" ייכתב בסעיפי ההורים "הורה 1״ ו-״הורה 2". הטפסים הראשונים שיעודכנו הם בקשה לצו ירושה, בקשה לערוך ברית זוגיות ולהירשם במרשם הזוגיות, טופס בקשה למחיקה ממרשם הזוגיות, בקשה לבירור פרטים על רכוש נעדרים וכן טופס בקשה לרישום עמותה.

מלבד הניירות הרשמיים שיעודכנו השבוע, נמשכת בימים אלו עבודת המטה משרד המשפטים במהלכה נסקרים לבקשת ניסנקורן כל יתר הטפסים הרשמיים במשרד, אשר אינם מעוגנים בחקיקה, על מנת לקדם התאמות גם בהם.
שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי "התאמת הניירות הרשמיים היא צעד נוסף למען השוויון לקהילת הלהט"ב ולכל אזרח בישראל. הורים גאים ומשפחות יחידניות הם משפחה לכל דבר ואין סיבה שיתקלו בתחושת מבוכה ובקשיים ביורוקרטיים מול גורמי ממשלה המחויבים להעניק שירות שוויוני לכל אדם באשר הוא".
בתגובה לשינוי הטפסים של משרד המשפטים ל'הורה 1 ו-הורה 2' נמסר מהפורום לאקטביזם יהודי בתגובה: "בעקבות הודעת משרד המשפטים על החלטת השר ניסנקורן, ליישר קו עם הלחצים של ארגוני הלהט"ב הרדיקליים, מגלה השר שוב את כישלונה התפקודי של הממשלה. לא ייתכן שמספר ימים לאחר שהצעת חוק זו נדחתה ברוב דמוקרטי בכנסת, מחליט השר ניסנקורן לפעול בעניין על דעת עצמו".
"בדמוקרטיה ייצוגית במדינה ליברלית אמור להיות ערך לקולו של האזרח בקלפי, אך יש שרים ומשרדי ממשלה שחושבים שהם מעל החוק ומשנים את המרחב הציבורי בגלל גחמה של מיעוט רדיקלי", תקפו בפורום.
"אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי סיעות הקואליציה לפעול בדרכים השונות, על מנת להבטיח את השמירה על הדמוקרטיה".
ארגון 'תורת לחימה' הגיב אף הוא להחלטת שר המשפטים: "מחיקת אבא ואמא – נזק אדיר שהתחיל כמחטף לא-דמוקרטי בצה"ל".
"אנו מזכירים כי שינוי הטפסים התחיל ללא הצבעה או משאל דמוקרטי, כמחטף באגף כוח האדם של צה"ל באישורו של אלוף מוטי אלמוז, ללא כל סמכות חוקית או מוסרית. העלאת הנושא להצבעה בכנסת שנה וחצי לאחר קביעת עובדות באכ"א מעידה כאלף עדים על שימוש בצה"ל, גוף צבאי היררכי ולא-דמוקרטי שמטרתו להגן על עם ישראל, בכדי לעצב את פני החברה בישראל על ידי גורמים שלא מצליחים לעשות זאת בכנסת".
עוד אמרו בארגון כי "כשלון ההצעה ברוב גדול מעיד כי רוח העם בישראל נאמנה לטבע, ליצירת הבורא את האדם זכר ונקבה, ולמשפחה הנורמלית: איש, אישה, וילדים.
אנו קוראים לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לתקן את אשר עיוות אלוף אלמוז ללא סמכות ורשות, להוציא את השנוי במחלוקת מצה"ל ולשמור על הצבא ממלכתי ומאחד"
