משרד החינוך הודיע: החל מה 1 לנובמבר 2020 כיתות א-ד' יחזרו ללימודים.
משולבים, במוסדות החינוך ולמידה מהבית ובכלל זה למידה מרחוק, ויצטרפו לגני הילדים, לחינוך המיוחד, לילדי ונוער בסיכון ולתלמידי הפנימיות, באופן הדרגתי ובמגבלות הנחיות משרד הבריאות, תוך מאמץ משותף עם כלל הגורמים לעצור את התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך.

כך יתקיימו הלימודים על פי המתווה שאושר:
- תלמידי כיתות א'-ד' יחזרו ללמידה פיסית ומשולבת למוסדות החינוך החל מה -1 בנובמבר.
א. כיתות א' ו-ב' – בקבוצות קבועות ונפרדות של עד מחצית מכמות התלמידים בכיתה המקורית שמספר התלמידים בה אינו עולה על 20. תיחשב כל הכיתה כקבוצה קבועה ונפרדת.
ב. בכיתות ג' ו-ד' הלימודים יהיו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בכיתה. - צהרונים, ניצנים, מיל"ת – ילדי גן/כיתות א' וב' המשתתפים בצהרון, ישהו באותה כיתה אורגנית שעמה שהו בשעות הלימודים. קבוצת הצהרון לא תעלה על 28 תלמידים, במידה והיא מורכבת ביותר מקבוצה אחת ועד שלוש קבוצות בוקר אורגניות מאותה שכבת גיל.
- מסגרות חינוך נוספות:
א. מחוננים – ילמדו אך רק בקבוצות קבועות ע"פ המיתווה ובלבד שיהיו מאותו מוסד חינוכי ללא ערבוב קבוצות מבתי ספר שונים.
ב. חוות חקלאיות – ילמדו בקבוצות הקבועות ע"פ המתווה ובלבד שיהיו מאותו מוסד חינוכי ללא ערבוב קבוצות מבתי ספר שונים. - מבחינה פדגוגית:
גמישות ניהולית ופדגוגית על בסיס עקרונות המדיניות המובאים בהמשך.
מבחינת אורחות החיים נקבע במתווה שאושר כי ישנה
1) חובת עטיית מסכות מכיתה א' ומעלה, בכל השיעורים ובהפסקות.
2) למידה בקבוצות קבועות בלא תחלופה ומעבר של התלמידים בין הקבוצות.
3) מורה יוכל ללמד עד 3 קבוצות של תלמידים.


