פרוייקטור הקורונה היוצא, הפרופסור רוני גמזו, מסר היום (ד') תדריך מטעם משרד הבריאות באשר למצב מגפת הקורונה בארץ, ואף היה איש בשורות כאשר אמר כי בהחלט ישנו אור ירוק לקבינט לאפשר את המעבר לשלב ההקלות השני.
"אנו נמצאים בממוצע שבועי שירד מתחת לאלף חולים. לא רק הכמות היומית היום סביב ה-800, הממוצע הוא סביב 1,000, עברנו את היעד ששמנו לנו להגיע אליו לסבב ההקלות השני. אנו נמצאים באור ירוק לקבינט כדי לקבל את ההקלות השניות".
עוד הודיע גמזו כי התקבלה החלטה לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים, בכפוף לשתי תוצאות שליליות: "קיבלנו החלטה לקצר את הבידודים לעשרה ימים, אך זה תלוי בשתי בדיקות. זה עדיין לא מאושר. ההחלטה המקצועית התקבלה, זה מחכה להחלטת הדרג המדיני".
"שמנו לב שיש ירידה מהותית בבדיקות. ירידה דרסטית שהביאה לעלייה בשיעור הבדיקות החיוביות. זה אומר שמי שמגיע בסוף להיבדק אלה רק המאומתים באמת, הסימפטומטיים. חלאס, לכו להיבדק".

לאחר הדברים הללו עבר גמזו להתמקד בתחלואה במגזר הערבי וציין כי חלה ירידה משמעותית בנבדקים בחברה הערבית: "החל מיום שבת הקרוב למשך שבוע נתמקד בחברה הערבית ונעשה הכל כדי לעזור להם. זו רק התחלה. מיום ראשון אנו נותנים הרבה מאוד עוצמה, בתחום הבדיקות החקירות ההסברה והאכיפה. משטרת ישראל תכנס למבצע אכיפה גם כן. בסופו של דבר נביא גם הרבה יותר משאבים".
"השבוע הזה הוא שבוע קריטי, אנו חייבים להצליח. החל מ1 בנובמבר אנו נכנסים לשבוע של עבודה מאומצת בחברה הערבית, אנא שתפו איתנו פעולה. הרבה יותר בדיקות, בלי שום חתונה. חייבים לבלום את ההתפרצות שם. הדבר הזה מחייב עבודה מאומצת של כולם ביחד, כולנו ניתן את כולנו כדי לעצור את ההתפרצות".
