בשבוע שעבר, לפני הדיון המכריע בשאלת היציאה מהסגר הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי: "הסגר הוא הצלחה אדירה". הבוקר התבשרנו כי ביממה האחרונה אובחנו פחות מאלף חולים וכעת מפרסם משרד הבריאות נתונים שונים המצביעים אכן על הצלחת הסגר ועל שיטוח העקומה בגרף הנדבקים.
על פי נתוני משרד הבריאות, מספר המאומתים החדשים ליום ושיעור הבדיקות החיוביות לקורונה ממשיך לרדת וכן גם הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר המתים הצטמצם ביחס לשבוע שעבר.

אחוז הבדיקות החיוביות צנח גם הוא ועומד היום על 3.5% חיוביים מהנדבקים ביממה, זאת לעומת 11.5% לפני כשבועיים.

גם בגזרת החולים הקשים המצב מוסיף להיות טוב כשהירידה ניכרת במספר החולים החדשים ליום, 39 כאלו נרשמו אתמול כשאר לפני כשבועיים עוד היינו באזור מאה חולים קשים ביום ויותר.

עוד גרף שמבשר טובות ואף מצביע על יעילות הסגר הוא הגרף המציג את השינוי השבועי במאומתים חדשים באחוזים, כשאר ניתן לראות איך הגרף צונח בהתאם לכניסה לסגר:

לעומת הגרפים האחרים דווקא בגזרת מספר המתים ליום (למליון איש) לפי מדינות, מדינת ישראל עדיין מובילה כשאר הציפיה כמובן שעם ירידת התחלואה ומספר החולים הקשים גם העקומה הזאת תתיישר:

עוד גרף שמראה על נתונים גבוהים הוא הגרף המצביע על מספר הבדיקות ליום למליון איש, אך דווקא הנתונים הנ"ל מצביעים על הערכות טובה של משרד הבריאות ועל היכולת לבצע מספר בדיקות יחסי גבוהה במיוחד יחסית לשאר העולם.

