מאז יום לפני תחילת הסגר השני, נרשמו בשירות התעסוקה 227,125 דורשי עבודה – מהם 202,366 עקב יציאה לחל"ת ו-24,759 מסיבות אחרות.
בניגוד למגמה שנראתה בתחילת הסגר, בימים האחרונים מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה הם חדשים (שלא היו מובטלים בשלבים קודמים של משבר הקורונה): במהלך השבוע האחרון, מאז 1.10.2020, נרשמו 40,167 דורשי עבודה, ומתוכם רק עבור 10,478 זהו רישום שני או יותר מאז תחילת המשבר בחודש מרס (26% מהנרשמים השבוע).
על פי דיווחי משרד התעסוקה, השבוע האחרון התאפיין בירידה עקבית במספר הנרשמים בכל יום. על כן, בסה"כ, מבין כלל דורשי העבודה שנרשמו מתחילת הסגר, עבור 161,914 זהו רישום שני או יותר מתחילת המשבר 71% מהנרשמים בגל הזה – ולא 80% כפי שהיה לפני כשבועיים.

כיום רשומים בשירות התעסוקה 954,291 דורשי עבודה, מהם 609,342 בחל"ת.
מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור מסביר: "השינוי שאנו רואים, שבו מרבית הנרשמים בשבוע האחרון הם חדשים ולא חלק מתופעת "הדלת המסתובבת" שבלטה בתחילת הסגר, עלול להעיד על מצטרפים חדשים למעגל נפגעי המשבר – אנשים שהצליחו לעבור את הגל הראשון במקום עבודתם אך לא את הגל הנוכחי. זהו שינוי מדאיג, בפרט כאשר עדיין לא ידוע מתי תתחיל היציאה מהסגר ובאיזו מתכונת, וכפי שכבר ציינו – ככל שאנשים נמצאים זמן רב יותר מחוץ למעגל העבודה, פוחתים סיכוייהם לחזור אליו בצורה טובה אם בכלל".
