מוקדם יותר השבוע התפרסם תיעוד של תת אלוף במילואים אמיר השכל, ממארגני המחאה נגד רה"מ בבלפור, כשהוא אומר לשוטרת ממוצא אתיופי דברים קשים: "את לא מתביישת אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה".
היום (ד') הגיע סגן השר לביטחון הפנים, ח"כ גדי יברקן, שהוא בן הקהילה האתיופית בעצמו להגיב על הדברים: "אני חושב שזה מעיד על משהו שהוא לקוי מהיסוד" אמר יברקן.
"הייתה לו זכות גדולה לקחת חלק בעליה בשנות ה-80, ואני לא לוקח את זה ממנו אפילו ואומר שאפו גדול. אני גם מעריך את העובדה שהוא נלחם על דרכו ברחובות" אמר יברקן על השכל והוסיף: "יחד עם זאת אני חושב שיש פה משהו שאני אפילו לא יודע איך אפשר לכנות את זה מהסיבה הפשוטה: לבוא ולהגיד לשוטרת את מה שהוא אמר לה, זה לא רק שהוא מנותק, יהיר ומתנשא, הוא בעיני אנטי ציוני".
"זה מוביל לכך שהמון אנשים שהיו שותפים לעליה של בני הקהילה האתיופית מרגישים שהם הפטרונים הבלעדיים שאנחנו חייבים להם לנצח".

עם זאת ציין יברקן שהוא מקבל את התנצלותו של השכל: "אני בהחלט מקבל את ההתנצלות שלו, עם כל הכבוד לגיחה של אמיר השכל אסף אגמון ועוד רבים וטובים שהיו בסודאן הם לא הסיפור, אנחנו הסיפור".
"מדינת ישראל נבנתה ע"י עליה, לשוטרת הזאת שאמיר השכל כינה אותה בכינויים כאלה, להורים שלה יש היסטוריה יהודית ענפה יותר ממה שיש לאמיר השכל, אם יש קהילה שיכולה להתגאות מה היא הקריבה למען א"י, זו הקהילה הזו שאנחנו הדור הראשון שלה".
"עם כל הכבוד אם זה היה תלוי במדינת ישראל ובאמיר השכל אני לא הייתי יושב פה, כי הקהילה האתיופית לא הייתה עולה לארץ אל בזכות אבותינו והמנהיגות. שהוא לא יקח את הקרדיט על מה שאבותי עשו" סיים יברקן.
