היום (ד') הותר לפרסום כי משטרת ישראל מנהלת חקירה שעניינה ביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, עבורן גבו החשודים כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים, כל זאת תוך ניצול מעמדם כמתנדבי מד"א וגישתם לערכות הבדיקה – 5 חשודים נעצרו.
המשטרה פתחה בחקירה הסמויה לאחר דיווח שהתקבל מהנהלת מד"א, אודות חשד לביצוען של בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים ע"י מתנדב מד"א, בעבור תשלום. עם מעצרו של החשוד לחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה, שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל וברמאללה.
עוד עלה מהחקירה, כי החשודים הגיעו למקומות שונים בישראל וגם לנתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקם עפ"י החשד בוצעו באופן כזה, שתוצאותיהן יצאו שליליות על מנת ש"הלקוחות", יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם תוך הצגת התוצאות השליליות.
לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בירושלים, וזאת עפ"י החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך ישארו אנונימיות, והן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות".
במסגרת החקירה נעצרו עד כה 5 חשודים (שנות ה 20-30, ירושלים), מעצרם של 4 מהם הוארך בבית משפט השלום עד לתאריך 9.10.20.
ממדא נמסר בתגובה: "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות. במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם. יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים. אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".
