בעקבות התיעוד בו נראות מפגינות שמאל כשהן מקניטות חייל צה"ל שהוצב באחד המחסומים הסמוכים למוקדי ההפגנות, יצאה קריאה להפסיק את הצבת חיילי צה"ל במחסומים אלו, מי שתומכו בקריאה אלו לא אחרים ממפקדי צה"ל בעב,ר הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון בני גנץ ומפקד הפינוי האלים בעמונה, סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן.
"השאירו את המשטרה וצה"ל מחוץ לדיון הפוליטי. שוטרי משטרת ישראל הפרוסים יום ולילה מבצעים עבודה חשובה מאין כמותה, ואוכפים את הנחיות הסגר כשלצידם חיילי צה"ל המסייעים להם" אומר גנץ שהורה אכן להוציא את חיילי צה"ל ממוקדי החיכוך.
"אני מגנה בתוקף את הניסיון לתקוף אותם במילוי תפקידם. לצד זאת, הצבתם של חיילי צה"ל בסמוך למוקדי הפגנות היא שגיאה שכבר טופלה ולא תחזור על עצמה" הוסיף.
הממשלה קובעת את המדיניות, השאירו את המשטרה וצה"ל מחוץ לדיון הפוליטי.
שוטרי משטרת ישראל הפרוסים יום ולילה מבצעים עבודה חשובה מאין כמותה, ואוכפים את הנחיות הסגר כשלצידם חיילי צה"ל המסייעים להם.— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) September 29, 2020
מי שעוד קרא להוציא את חיילי צה"ל הוא לא אחר מאשר מפקד הפינוי בעמונה, סגן הרמתכ"ל לשעבר יאיר גולן שאמר: "אני קורא לרמטכ״ל ולמ״מ המפכ״ל להוציא את כל חיילי צה"ל ממרחבים שיש בהם הפגנות פוליטיות. העמדת חיילי צה"ל בתוך אירועים פוליטיים או בסמוך להם היא שגיאה חמורה ופגיעה קשה בדמוקרטיה. התופעה הזאת חייבת להיפסק לאלתר".
אני קורא לרמטכ״ל ולמ״מ המפכ״ל להוציא את כל חיילי צה''ל ממרחבים שיש בהם הפגנות פוליטיות. העמדת חיילי צה''ל בתוך אירועים פוליטיים או בסמוך להם היא שגיאה חמורה ופגיעה קשה בדמוקרטיה.
התופעה הזאת חייבת להיפסק לאלתר.
— Yair Golan – יאיר גולן (@YairGolan1) September 29, 2020
מי שענה לקריאות הללו היה השר רפי פרץ ,אחד ממפוני גוש קטיף, אירוע שכידוע היה בפיקוד הצבא שאמר: "איפה היית ב-2005 כשחיילים נשלחו לגרש יהודים? אז זה לא היה טעון? אז הם כן היו צריכים להיות חלק מהויכוח?".

"תדע כל אם עבריה כי צה"ל נפל בשבי השמאל, שאך ורק הוא יקבע מהי ממלכתיות, מהי דמוקרטיה ומהו שלטון חוק. נחזור ונאמר: צה"ל אמור לעסוק אך ורק במשימה אחת: נצחון במלחמה. בעיתות חירום ומשברים כפי שכולנו חווים מעל חצי שנה, יש לגייס את הצבא למשימות אזרחיות – בעד האזרחים ובעד בריאות העם".
"האנרכיה ברחובות ישראל אותה מובילים בכירים יוצאי מערכת הבטחון – מצריכה בדק בית עמוק וניקוי אורוות במערכת זו. הכניעה של שר הבטחון גנץ לחבורת בריונים, והוצאת החיילים מהמשימה היא חרפה שאין כדוגמתה ופרס לאנרכיסטים. לא ננוח ולא נשקוט עד שצה"ל יחזור בע"ה להיות שייך לעם ישראל".
