חוות הדעת של ד"ר אביעד בקשי, אותה רצה השר אוחנה להציג בקבינט הקורונה קובעת: אין בסיס לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה הקובעת כי לממשלה אין זכות למנוע קיום הפגנות.

ד"ר בקשי כתב בחוות דעתו כי "על אף שדרושים ריסון ומתינות מיוחדים בהגבלת חופש הביטוי הפוליטי, אין בסיס לטענת היועץ המשפטי לממשלה שלפיה הממשלה, כמי שמורכבת מאנשים פוליטיים, מנועה מלקבל החלטות על הגבלת הפגנות פוליטיות".
בקשי פירט כי אין שום מניעה לממשלה לבטל את ההפגנות בשל ניגוד עניינים. בקשי כותב בין היתר כי "הממשלה היא הגורם הבלעדי שמוסמך בחוק להתקין תקנות לשעת חירום ועמדת היועץ מנוגדת לחוק-היסוד שבחר להסמיכה למרות, ואף בגלל, שהיא מורכבת מנבחרי ציבור פוליטיים".
בקשי מוסיף כי כל החלטה שנבחרי הציבור עושים היא פוליטית, שהרי לשם כך נבחרו: "לחברי ממשלה כאישים פוליטיים יש עניין פוליטי בכל החלטה שהם מקבלים. זו תמציתה של הדמוקרטיה. בהמשך לכך, משמעות השלילה שמציע היועץ היא שיתוק כללי של סמכויות הממשלה".
לסיכום ד"ר בקשי מעלה תמיהה איך למרות טיעון ניגודי העניינים של ראש הממשלה, יכול היועמ"ש עצמו להחליט: "לא ברור כיצד היועץ המשפטי, לשיטתו", כותב בקשי, "פותר את ניגוד העניינים שהוא עצמו נתון בו, ביחס לאותן ההפגנות".
