accessibility-icon
share-icon
שאשא ביטון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שאשא ביטון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מופע של מקלות בגלגלים: ועדת הקורונה של הכנסת התכנסה הבוקר

מערכת C14

מערכת C14

כה אלול ה'תשפ (14.09.20)

0

like

0

dislike

חילופי האשמות בדיון בועדת הקורונה בין ח"כ שאשא-ביטון לבין ראש מערך בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי "לציבור קשה להירתם כשבכנסת מנפנפים באמירות שקריות" טענה הדוקטור כלפי שאשא ביטון


ועדת הקורונה התכנסה היום (ב') בכדי לדון בהטלת הסגר הכולל אשר אושר אמש בקבינט הקורונה. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון, תקפה את החלטת הממשלה: "מנהלי בתי החולים אומרים שאסור שיהיה סגר, זו פגיעה אנושה בבריאות הציבור. היה מי שאמר הבוקר ששום שיקול בריאותי לא עומד מאחורי ההחלטה לצאת לסגר".

"אנחנו עומדים מול ציבור שמסתכל עלינו ורוצה לדעת שאנחנו מקבלים החלטות ככ קשות כשאנחנו מבוססים על משהו שהוא אמיתי. אני אומרת לפרוטוקול – אני מוכנה להגיע לכל חקירה בכל מקום ולוותר על החסינות שלי על כל מילה שאני אומרת כאן".

במהלך הדיון, התפתח ויכוח בין ח"כ שאשא-ביטון לבין ראש מערך בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי, כשהאחרונה אמרה כי היא מבקשת מהוועדה שתעזור לרתום את הציבור ולא לייצר ססמאות "הייתי מצפה מוועדת הקורונה להגיד לציבור אנחנו צריכים אתכם. הטיפול לא יהיה על ידי בריאות הציבור כי אנחנו לא יודעים לנצח את הקורונה, אנחנו צריכים שכל אחד יקח אחריות על עצמו. נצא מהסגר הזה עם הציבור יהיה איתנו", אמרה אלרעי. "לציבור קשה להירתם אם בוועדות הכנסת מנפנפים באמירות כמו "מי שמת מקורונה – הוא מת עם קורונה". זה חלק ממה שמקלקל את אמון הציבור".

ח"כ שאשא-ביטון תקפה את אלרעי בחזרה ואמרה: "אני נחרדת מהדברים, תפקיד הוועדה היא לבדוק שההחלטות מתקבלות לפי מידע שאפשר להסביר אותו. אנחנו מנענו חרפת רעב של הרבה מאוד אנשים במדינה ישראל".

maximize-image
images-count1+
ירושלים בסגר. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

"לבוא ולומר שהוועדה נוהגת בחוסר אחריות זו הסרת אחריות מהגורמים האחריים. אני רוצה לשאול, אם אנחנו יודעים שאנחנו עלולים להגיע לקריסה אז למה סגר ולא חיזוק של המערכת? אני שואלת את זה כי לאורך כל הדרך היה שיח שמערכת הבריאות יכולה להתמודד עם 800 חולים קשים וכרגע אנחנו לא יכולים" אמרה ביטון.

ח"כ יוליה מלינובסקי שאלה את הדוקטור מה געתה בדבר הטוענים שהסגר הוא לא פתרון לשום דבר, והיא השיבה: "הצעד הזה צריך להיות מלווה באחריות אישית, ברתימת הציבור ובבניית מערכת טובה למניעת שרשראות הדבקה. אבל כל מערכת כזו לא תעזור אם יהיו התקהלויות של 1000 איש אחד על השני".

.
maximize-image
images-count1+
ח"כ מרב מיכאלי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ מרב מיכאלי הצטרפה גם היא לדיון ובקשה לדעת היכן נמצא עיבוי כוח האדם במערכת הבריאות "חודשים מטרטרים את הציבור בצורה בלתי מתקבלת על הדעת, בהוראות סותרות ובצעדים שלא מצדיקים את עצמם. אין עיבוי של כוח האדם. איפה עיבוי כוח האדם במערכת הבריאות? שנים אנחנו צועקות על גבי כל במה שמערכת הבריאות קורסת. עכשיו במסגרת ההאשמות המקובלות בממשלה הזאת, אומר שר האוצר שקיבלו מיליארדים למערכת הבריאות. איפה המיליארדים האלה ולמה הם לא באים לידי ביטוי גם בכוח אדם וגם בשיפוי הצוותים האלה. יש גבול כמה הממשלה הזאת יכולה להזניח את מערכת הבריאות עצמה."

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News