שר התקשורת יועז הנדל הביא היום (א') לאישור הממשלה את מתווה האינטרנט המהיר, שנועד לפתוח ולהאיץ את פריסת תשתיות התקשורת של ישראל.
המהלך עתיד להפוך את ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, יתרום להאצתו של המשק הישראלי בצורה דרמטית ויוביל לצמיחה כלכלית משמעותית.
אם לא היינו נאלצים לצאת לסגר זה היה יום משמח בשבילי.
מתווה האינטרנט המהיר (סיבים) עבר. חפרתי לכם על המתווה הזה, נלחמתי כדי שיעלה לממשלה, והיום, דווקא כשאני בבידוד, בישיבת הממשלה מרחוק, הוא אושר. אחרי עשור שבו מדינת ישראל תקועה אחרי שאר העולם, נפתח הפקק.> pic.twitter.com/uxSTh1KGND
— Yoaz Hendel יועז הנדל (@YoazHendel1) September 13, 2020
יש לציין כי השר לא קיבל את עמדת הדרג המקצועי, ודרש מתווה משופר שידאג לפריסה במקביל לפריפריה ולמרכז. אזורי כדאיות כלכלית לצד אזורי כדאיות לאומית. גבולות ישראל תחילה.
מדברי שר התקשורת: ״אני מברך את אזרחי ישראלי, אנו נכנסים כעת לעידן דיגיטלי חדש. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוס תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ – במרכז, בפריפריה ובגבולות".
"תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ״ג. הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על גבולות המדינה. מעוטף עזה, חולות חלוצה, גבול מצרים, הערבה, הבקעה, עמק הירדן, רמת הגולן וגבול הצפון. קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול״.
