accessibility-icon
share-icon
מצפה כרמים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מצפה כרמים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏הממשלה הגישה בקשה לדיון נוסף בבג"ץ בעניין מצפה כרמים

מערכת C14

מערכת C14

כב אלול ה'תשפ (11.09.20)

0

like

0

dislike

לפני כשבועיים פסק בית המשפט העליון כי על המדינה לפנות את היישוב. כעת מנסה הממשלה לשנות את הפסיקה ולהציל את היישוב שהיא עצמה הקימה


לפני כשבועיים פסק בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה חיות, כי היישוב מצפה כרמים יפונה. לתושבים יינתנו שלוש שנים למציאת מקום חלופי על אדמות מדינה. הבוקר הגישה הממשלה לבית המשפט העליון בקשה לדיון חוזר בעניין.

החלטת התקבלה בתמיכת הנשיאה אסתר חיות והמשנה לנשיאה חנן מלצר, ובניגוד לדעת השופט ניל הנדל, שהיה בדעת מיעוט.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר, בתגובה לפסיקת בג"ץ: "שופטי בג"ץ ריסקו את זכויות האדם של 250 תושבים והורו על הריסת יישוב חי ומשגשג. בעוול שאין כדוגמתו ביטלו השופטים את החלטת בית המשפט המחוזי והוכיחו שרק מניעים פוליטיים והשקפת שמאל קיצוני מובילה אותם וגורמת להם להתעלל בילדים ומשפחות ולהורות על עקירת יישוב פורח".

צילום: דוברות בנימין

עקבו אחרינו גם ב-Google News