שר הבריאות אדלשטיין, פרויקטור הקורונה הלאומי וחברים נוספים במטה 'מגן ישראל' ייכנסו לבידוד לאחר שאחד מאנשי המטה אובחן כחיובי לקורונה.
מוקדם יותר היום (ג') לקראת הטלת העוצר הלילי, דיבר הפרופסור בשידור פייסבוק על המצב, חש צורך להתנצל על הטלת המגבלות ואמר: "אני מתנצל התנצלות מלאה, מכל הלב, לכל הערים שנמצאות כרגע בתהליך של מגבלה. אני מתנצל בפני התושבים וראשי הערים. הקורונה מחייבת אותנו לפעמים לנקוט בצעדים לא נעימים כדי לשמור על הבריאות. זה הדבר היחיד שמנחה אותי".
"שיעור התחלואה הוא מהגבוהים בעולם, מה שאנחנו עושים זה כדי להגן על התושבים ולהקטין את התחלואה".
גמזו התייחס גם למצב התחלואה הכללי בארץ ואמר: "היקף התחלואה, גם בערים ירוקות הוא גדול, אז בטח בערים אדומות. זה הימור גדול מדי".
גמזו התייחס גם לביקורות עליו מצד השרים וכן לאפשרות שעלתה כי יתפטר בעקבות כך ובעקבות חוסר התקבלות מודל הרמזור באופן מלא: "נכון שיש דברים שהצעתי ולא התקבלו, אבל על הדבר הזה לא מתפטרים. זה לא נכון לעזוב בטריקת דלת. לא פשוט לי מול הביקורת והמתקפות. אבל אני לא מרגיש שאין לי גיבוי – יש לי גיבוי מלא".
"יש קווים אדומים של החלטות שלא אוכל לסבול אי קיום שלהן" ההיר גמזו בכל זאת "כאן דיברנו על 40 ערים, הצעתי סט של מגבלות והתקבל חלק מהסט. צריך להתקדם הלאה ולהמשיך להילחם במקום ליצור פיצול".

כאמור העוצר הלילי על 40 ערים יכנס היום לתוקפו החל מהשעה 19:00 ויימשך עד לשעה 05:00 בבוקר. כ-3,000 שוטרים ישתתפו במבצע אכיפת הסגר הלילי בעשרות יישובים אדומים ושכונות אדומות.
במסגרת העוצר יהיה מותר לאזרחים לצאת לעבודה ולהצטייד במצרכים בסיסיים ובתרופות. כניסת אזרחים מבחוץ לא תיאסר, אלא רק היציאה של התושבים ברשות האדומה.

על פי החלטת קבינט הקורונה אלו הן השכונות והרשויות בהן יחול הסגר הליל: אבו סנאן, אום אל-פחם, שכונת שחמון באילת, אלעד, שכונות ג', ז' ו-ח' באשדוד, שכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון שבאשקלון, בוקעאתא, שכונות רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש, בני ברק, ביתר עילית, היישוב נג'ידאת שבשטח המוניציפאלי של בעיינה נג'ידאת, בקעה אל-גרביה, ג'וליס, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל-כרמל, היישוב אבתאן במועצה המקומית זמר, טייבה, טירה, יפיע, השכונות כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענתא, מחנה פליטים שועאפט וסנהדריה רבתי שבירושלים, היישוב כסרא שבמועצת כסרא-סמיע, כפר ברא, כפר מנדא, השטח המוניציפאלי של כפר קאסם, למעט אזורי התעשייה "לב הארץ" ו"נוף הארץ", כפר קרע, לקיה, היישובים מושירפה וסאלם שבמועצת מעלה עירון, נצרת, נתיבות, עין מאהל, עמנואל, עספיא, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, ריינה, רכסים, שכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים בשדרות ושפרעם.
בשעות הצהריים קיים ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הערכת מצב עם מפקדי המחוזות והאגפים לקראת יישום ההחלטה. "משטרת ישראל ערוכה למימוש החלטת הדרג המדיני וביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של הסגר הלילי שהוטל על מוקדי תחלואה משמעותיים ברחבי הארץ", אמר. "מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה".
