על רקע קריאתו לציבור של יו"ר ישראל ביתנו ,ח”כ אביגדור ליברמן, מוקדם יותר היום שלא לקיים את הנחיות הממשלה, יו"ר ש"ס השר דרעי יוצא כעת בקריאה לשמור על כל הנחיות משרד הבריאות, זאת בעקבות אותן הקריאות שנשמעו היום שלא להישמע להנחיות.
דרעי אף פנה בשפה הרוסית לעולים מחבר העמים, מחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני פונה אליכם מעומק הלב, אל תקשיבו לליברמן ואל תסכנו את החיים שלכם ושל היקרים לכם, הקורונה אינה מבחינה בין חילונים לדתיים וחרדים וכולנו חייבים להישמע להנחיות. ליברמן, מנדטים זה לא הכל בחיים, חיי אדם הם מעל הפוליטיקה-תחזור בך!".
Обращаюсь к вам от всего сердца: не слушайте Либермана, не рискуйте своей жизнью и жизнью близких.
Коронавирус не делает различий между светскими, религиозными и ультраортодоксами – все мы обязаны подчиняться указаниям. pic.twitter.com/yiLFOAXOhX— אריה מכלוף דרעי (@ariyederi) September 7, 2020
בפתח ישיבת סיעתו אחר הצהריים הרחיב דרעי את הדברים ואמר: "שלא יהיו אי הבנות, אני שומע כל מיני קולות אבל אני רוצה שיהיה ברור – אנחנו מחויבים לשמוע להוראות ולהנחיות עד הפסיק הקטן. זה שאני מצביע נגד, זה לא פוטר אותנו מהאחראיות, זה לא אומר שאנחנו נגד הצעדים"
"כל הנחיות של משרד הבריאות, כל החלטות שמתקבלות חייבים לשמור אותן. זה עניין של פיקוח נפש" הדגיש השר "אוי ואבוי חלילה וחס שתהיה פה אנרכיה וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. זה עניין של הצלת חיים. יש לנו אחראיות וערבות ואנחנו חייבים לשמור את זה עד הסוף" סיים.

כזכור, ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי על הציבור "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

ליברמן טען גם כי הציבור צריך סדר: "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר אבל מה שדרוש זה סדר".
מעבר להמלצותיו שלא להקשיב להוראות הממשלה, פנה ליברמן לראשי הרשויות המקומיות, וקרא להם לנהל את משבר הקורונה ללא עזרת הממשלה: "אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים".
