accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי זלעיגר, הדס פארוש ואוליבר פיטוסי פלאש 90
צילום: יוסי זלעיגר, הדס פארוש ואוליבר פיטוסי פלאש 90

הלחץ עבד: עוצר לילי במקום סגר

מערכת C14

מערכת C14

יז אלול ה'תשפ (06.09.20)

0

like

0

dislike

לאחר הלחצים מצד השרים החרדים, המתווה שסוכם יאסור על יציאה מהבית החל מהשעה 19:00, אך אינו כולל הגבלות תנועה וסגר כללי


המשבר בין נתניהו והחרדים בעקבות רצון הממשלה ופרויקטור הקורונה הלאומי רוני גמזו להטיל סגר על הערים האדומות, ביניהן מספר ערים חרדיות גדולות, הגיע לנקודת רתיחה היום עם זעם קשה מצד ראשי הערים החרדיות.

בפגישה שהתקיימה טרם הדיון בוועדת השרים, בין השרים ליצמן ודרעי לרה"מ נתניהו ופרופסור גמזו, נענה נתניהו ללחצים מצד החרדים, והקולות שיצאו מהישיבה אמרו כי הסגר אכן ירד מהפרק לטובת הגבלות אחרות.

על פי הדיווחים השר ליצמן אמר לנתניהו בפגישה כי לא יוכלו לאכוף את סגר מלא בציבור שלהם “סגר זה טיפשי – לא נוכל להחזיק את הציבור שלנו” אמר ליצמן. כמו כן הובטח לשרים מהמפלגות החרדיות לבדוק חלופות לסגר.

בעקבות ההתפתחויות הללו, וועדת השרים אישרה הערב את הפשרה שגובשה.

על פי המתווה אלו הן ההגבלות שיוטלו החל ממחר בערים האדומות:

  •  איסור יציאה מהבית בין השעות 19:00 ל-5:00.
  •   מקומות המסחר והעסקים יפעלו רק עד השעה 19:00.
  •  מערכת החינוך תיסגר, למעט הגנים והחינוך המיוחד.
  •  התנועה בתוך העיר לא תוגבל.
  •  הכניסה והיציאה מהעיר לא תוגבל.
maximize-image
images-count1+
אין סגר, גמזו. צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90

מחר במשאל טלפוני יקבעו השרים באילו יישובים יחולו ההגבלות.

זו הרשימה המסתמנת: כפר קאסם, לקיה, עין מאהל, דליית אל-כרמל, טירה, ג'לג'וליה, מעלה עירון, עמנואל, עוספיא, בית ג'ן, כסרא-סמיע, ביתר עילית, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, טבריה, אום אל-פאחם, פוריידיס, בוקעתא, ג'ת, רכסים, אעבלין, כפר כנא, כפר ברא, טייבה, בני ברק, ערערה, זמר, אבו סנאן, קלנסווה, אלעד, נצרת, דייר חנא, סאג'וק, סח'נין, ג'דיידה-מכר, בית שמש, מג'ד אל כרום, רהט, טורעאן‎.

maximize-image
images-count1+
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור מוקדם יותר היום שלחו ראשי הערים החרדיות בני ברק, ביתר, אלעד ועמנואל מכתב לנתניהו בו הם מאשימים את נתניהו במצב וביחס אליהם:

“אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי” תקפו ראשי הערים.

“ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם” סיימו.

המכתב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News