על רקע המשבר בין נתניהו והחרדים בעקבות רצון הממשלה ופרויקטור הקורונה הלאומי רוני גמזו להטיל סגר על הערים האדומות, ביניהן מספר ערים חרדיות גדולות, מתפרסם היו סקר מעניין בנושא מטעם חברת 'דיירקט פולס'.
על פי נתוני הסקר, שהוגש לציבור החרדי, בתשובה לשאלה האם בעקבות משבר הקורונה והחלטות הממשלה דעתם כלפי רה"מ השתנתה, 28% מהנשאלים אומרים כי דעתם על נתניהו השתנתה לרעה ו- 36% נוספים אומרים כי לרעה מאוד. 22% בלבד טוענים כי עמדתם לא השתנתה כלפיו.

עוד עולה מהסקר כי 75% מהחרדים מביעים אי אמון בשרים ובח"כים החרדים שאינם עושים די לטובת הציבור החרדי, וסבורים כי הביקורת כלפיהם מוצדקת – מוצדקת חלקית.

כזכור, מוקדם יותר היום בטרם ישיבת השרים בדיון על ההגבלות זומנו השרעם ליצמן ודרעי פגישה עם נתניהו ופרופסור גמזו, זאת על רקע הזעם בציבור החרדי על ההחלטה להכניס את הערים החרדיות האדומות לסגר בין היתר.
על פי הדיווחים השר ליצמן אמר לנתניהו בפגישה כי לא יוכלו לאכוף את הסגר בציבור שלהם “סגר זה טיפשי – לא נוכל להחזיק את הציבור שלנו” אמר ליצמן. כמו כן הובטח לשרים מהמפלגות החרדיות לבדוק חלופות לסגר.

לאחר מכן התפרסם כי נתניהו התרצה לדרישת החרדים, לפחות חלקית, ומוכן לשקול את החלפת הסגר המלא בעוצר עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך בערים האדומות, לא רק בערים חרדיות וערביות.
על פי ההערכות 40 ערים ייכנסו לעוצר לילי, בין השעות שבע בערב לחמש בבוקר. עסקים ייסגרו החל משבע למעט עסקים חיוניים.

כזכור מוקדם יותר היום שלחו ראשי הערים החרדיות בני ברק, ביתר, אלעד ועמנואל מכתב לנתניהו בו הם מאשימים את נתניהו במצב וביחס אליהם:
“אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי” תקפו ראשי הערים.
“ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם” סיימו.
המכתב.
