יושב ראש מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, מגיב הבוקר (ה') להודעת חברו למפלגה ח"כ עופר שלח בדבר דרישתו לקיים פריימריז לראשות המפלגה. בראיון לרשת ב' הבוקר אומר לפיד כי יבחן את בקשתו של שלח.
לפיד הצהיר כי אם אכן יערכו בחירות לראשות המלפגה, במידה ויפסיד ישאר במפלגה "עפר שלח ראוי, הוא איש מוכשר עם ערכים, אשאר במפלגה גם אם ייבחר".
מיד לאחר מכן סייג לפיד את דבריו והבהיר את עמדתו ביחס לפריימריז:"אנחנו דואגים מפריימריז, הם חיסלו מפלגות כמו העבודה. עד היום פריימריז השחיתו את הפוליטיקה הישראלית, זו שיטה הרבה יותר גרועה".

צילום: מרים אלסטר פלאש 90
לדברי לפיד "בישראל יש רק שתי מפלגות שיש להן חיים אמיתיים. זו שאלה גדולה, אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא שיטה טובה. אנחנו בוחנים את כל הדרכים. אנחנו לא במקרה המפלגה השנייה בגודלה. אני לא יודע להגיד כרגע, אנחנו ארגון מאוד מסודר. זה לא משהו שמשנים מהיום להיום".
כזכור, אמש הודיע שלח על רצונו לקיים פריימריז במפלגת יש עתיד ולרוץ לראשות הרשימה: "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות, זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו”ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח”.
בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות.
זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח.— עפר שלח (@OferShelah) September 2, 2020
הקריירה הפוליטת של שלח החלה לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, בהם הצטרף למפלגה החדשה בראשותו של יאיר לפיד. הוא שובץ במקום השישי ברשימת המפלגה ונבחר לכנסת. לאחר הבחירות מונה ליו"ר סיעת "יש עתיד" בכנסת.
כאמור, למפלגת יש עתיד הצטרף שלח מיום הקמתה והוא נחשב גם ליד ימינו של לפיד, מה שהפך את הודעתו הבוקר למפתיעה ביותר. בתגובה להודעתו של שלח השיב לפיד "נבחן את זה", במקביל ביש עתיד התבקשו לא לתאם ראיונות עד להודעה חדשה.
