שר החוץ, גבי אשכנזי אירח היום בלשכתו את שר החוץ הרומני, בוגדן אאורסקו, זאת לרגל חתימת הסכם לקידום פרויקטים בתחום החינוך, התרבות וספורט והקמת קבוצת עבודה משותפת לקידום יחסים כלכליים, רפואיים, טכנולוגיים והחקלאיים בין המדינות.
אשכנזי הודה לעמיתו הרומני בפגישה ואמר: "ביקור זה משקף את היחסים המצוינים בין המדינות. רומניה היא אחת מידידות ישראל באירופה ואנו מעריכים מאוד את תמיכתה של רומניה בישראל בפורומים הבינלאומיים".

"אני קורא לכל המדינות להצטרף למאמץ האמריקאי להשבת האמברגו על איראן בכדי למנוע את מרוץ ההתחמשות האיראני ולדאוג לשימור היציבות באזור" הוסיף אשכנזי.
שר החוץ התייחס גם להסכם השלום עם איחוד האמירויות, ובפרט לפתיחת השמיים בין המדינות: "פתיחת השמיים לטיסות מישראל מזרחה לאבו דאבי היא ניצן ראשון להתקדמות השיחות ולהסכם הנורמליזציה בינינו לאיחוד האמירויות. אני מאמין שהסכם הנורמליזציה יביא לשגשוג ויציבות באזור כולו ולכינון יחסים דיפלומטיים מלאים, בעיקרן פתיחת נציגויות, טיסות ישירות מישראל לאמירויות ולהסכמים בילאטרליים בתחומים רבים".

"אני מודה לנשיא ארה"ב על מאמציו לקידום תכניתו שתביא לשלום ושגשוג במזרח התיכון ולנשיא איחוד האמירויות על ההחלטה האמיצה להוביל לשינוי אסטרטגי, כלכלי וביטחוני באזור כולו. אין ספק שהיחסים בין איחוד האמירויות לישראל יוצרים כבר כעת שינוי חיובי במזה"ת כולו והופכים אותו לבטוח ומשגשג יותר.
אני מודה לראש ממשלת ישראל ולכל חברי המשלחת ההיסטורית שחזרה אתמול מאבו דאבי, ובמיוחד למנכ"ל משרדי, אלון אושפיז, שהיה בין מובילי המשלחת ועל האירוח היוצא דופן לכל חברי המשלחת" הוסיף אשכנזי בנושא.
