accessibility-icon
share-icon
צילום: 
אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

איך מתכוונים לקטוע את שרשרת ההדבקה בקורונה? | צפו בתיעוד

מערכת C14

מערכת C14

יב אלול ה'תשפ (01.09.20)

0

like

0

dislike

גנץ ביקר במפקדת הקורונה ביחד עם פרופ' רוני גמזו ואמר: "היום עלינו כיתה במאבק בקורונה"


 

שר הביטחון בני גנץ ערך היום (ג') ביקור במפקדת הקורונה שנפתחה לאחרונה.

מפקדת אלון (מפקדת הקורונה) בפיקוד העורף החלה את תהליך ההקמה ב-11.08.20, בעקבות הנחיית שר הביטחון והרמטכ"ל ובתיאום עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ונציגי משרד הבריאות. את הקמת המפקדה הובילו סגן הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין.

maximize-image
images-count3+
צילום:
אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בביקור היום במפקדה אמר גנץ: "עלינו עוד כיתה היום במאבק בקורונה. אני שמח שמערכת החינוך נפתחה ברובה, לאחר היערכות רחבה. נאלצנו גם לקבל החלטות קשות לגבי חלק מהרשויות ואני מקווה שבמהרה אפשר יהיה להחזיר אותן לשגרת לימודים רגילה.
רק בעבודה קשה, ביחד עם כל הרשויות, ביחד עם פרופ' גמזו ובתיאום עם משרד הבריאות ויתר משרדי הממשלה נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה ולתמוך באוכלוסייה מול האתגרים שעוד נכונו לנו. אני מבקש להודות לחיילי וקציני פיקוד העורף, על העבודה הקשה והחשובה, ולפרופ' גמזו אני מבקש לומר- יש לך את כל הגיבוי להמשיך. ביחד נביא תוצאה למדינת ישראל."

 

פרופ' רוני גמזו ממונה הקורונה אמר: "מה שאתם רואים כאן זה המאמץ לקטיעת שרשרת ההדבקה. לפעמים האזרחים שואלים: 'אז מה עושים? איך מקטינים את התחלואה?' קטיעת השרשרת זאת הדרך להקטין את התחלואה. החקירות כאן עוזרות לנו לאתר את האנשים, לאתר מגעים, לשלוח לדגימות, לבצע עוד חקירות, לבודד, כך קוטעים את השרשרת".

maximize-image
images-count3+
צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

מפקדת אלון בפיקוד העורף בראשות תא"ל ניסן דוידי החלה את פעילותה לפני פחות מחודש מתוך מטרה לפעול לקטיעת שרשרת ההדבקה, לחזק את היקל"רים בערי המיקוד, לפנות חולים ודרושי בידוד למלוניות ולבצע דגימות ובדיקות. כל זאת תוך המשך מאמצי ההסברה וההערכה שמבצעים צה"ל ופיקוד העורף.

maximize-image
images-count3+
צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

נכון להיום משרתים במפקדה 2,100 קצינים, חיילים ואזרחים האמונים על משימות אלו. לצורך מאמץ החקירות האפידמיולוגיות שיחלו היום, גויסו למעלה מ-300 חיילי סדיר ומילואים המשרתים במטה פיקוד העורף, אליהם צורפו כ-700 חוקרים נוספים ממערכים שונים. בשבועות הקרובים, יגויסו מאות חוקרים נוספים ברשויות המקומיות שיהיו תחת הנחיית המפקדה.

maximize-image
images-count3+
צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

מאז הקמת המפקדה נקלטו כ-25,000 חולים במלוניות הקורונה וכ-16,000 דרושי בידוד נוספים, שונעו קרוב ל-100,000 בדיקות למעבדות, והוקמו 13 מתחמי בדיקות נייחים. מערך הדיגום ביצע עד כה 4,500 בדיקות בבתיהם של אנשים שלא יכלו להגיע להיבדק. המפקדה מפעילה עשרות נציגויות בערים השונות, ותגברה את ההסברה בשפות השונות ובאמצעים שונים המותאמים לצרכי האוכלוסייה, לרבות תגבור מוקדי 106 בערים אדומות וכתומות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News