מועצת יש"ע הוציאה לפני שעה קלה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו אשר דורש ממנו לכנס את מועצת התכנון העליונה (מת"ע) בהקדם האפשרי. מועצת התכנון היא זו אשר אחראית, לאחר אישור מדיני, לאשר את הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אך מעל לחצי שנה לא התכנסה המועצה כדי לדון בקידום תוכניות.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני כותב לראש הממשלה במכתב: "ישיבה זו נדחית שוב ושוב ללא סיבה נראית לעין, ואלפי יחידות דיור תקועות ואינן מקודמות. דחייה זו יוצרת תגובת שרשרת לטווח הארוך ומשמעותה הקפאה דה-פקטו של הבנייה בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ועצירת התפתחות היישובים".
בהמשך נכתב כי "לאחרונה אף קיבלת החלטה לדחות את החלת הריבונות, זאת למרות התחייבויות חוזרות ונשנות שלך בשנה האחרונה. במידה ואכן הריבונות לא מתקדמת, נדרשת ממשלת ישראל לקדם את התכנון והבנייה ביתר שאת ולאשר תכנון ושיווק של אלפי יחידות דיור נוספות בהקדם האפשרי".
המכתב נחתם בדרישה "לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון העליונה ולאשר אלפי יחידות דיור בכל רחבי ההתיישבות".
כזכור, בניגוד להצהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ניטע על בסיס שלום תמורת שלום, מסרה מוקדם יותר היום (ג') מגישת החדשות של ערוץ 20, ליטל שמש מדובאי כי ג'מאל מושרח, ראש תחום תכנון ומדיניות במשרד החוץ של האמירויות אמר ״אנחנו נשארים עם הקונצנזוס הערבי, עיכבנו את תכנית החלת הריבונות והפתרון הוא שהישראלים והפלסטינים ידברו ויגשרו על המחלוקות. לא זזנו סנטימטר מהעמדה שהייתה לנו עד כה״.
עוד מסרה שמש כי בתשובה לשאלה האם תכנית החלת הריבונות תשפיע על כינון יחסי השלום אמר: ״לא, זה לא משפיע על הסכם השלום״ אבל כן אמר שקיבלו מילה, הבטחה, מהאמריקאים שכרגע התכנית בהקפאה. אני כן יכול לומר שההסכם הזה הוא לטובת כולם, גם הפלסטינים, לטובת החינוך, השגשוג, לטובת עתיד טוב יותר. אנחנו מקדמים שלום ושגשוג ותקווה״.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי אמר בתגובה "נרמל קודם את יחסיך עם אזרחי ישראל" עוד אמר דמרי כי לצד ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, אי אפשר להתנות אותו בארץ ישראל.
"ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות. אני קורא לראש הממשלה ממש את הבטחת הבחירות להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, אני דורש ממך, קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמיליון המצביעים שלך".

לסיום, אמר דימרי כי "שום הסכם נרמול יחסים עם מדינה זרה לא צריך לבוא על חשבון חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ולא מצדיק את המשך הפלייתם".
